Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Wizytówka

WITTCHEN S.A.

http://www.wittchen.com »

Historia


Firma WITTCHEN została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Wittchena. Od momentu powstania marka stale zyskiwała na popularności i aktualnie jest liderem na rynku ekskluzywnej galanterii skórzanej. 

Firma posiada rozległą sieć własnych Salonów Firmowych i stoisk patronackich w całym kraju, prowadzi sprzedaż produktów dla klientów instytucjonalnych, prężnie rozwija działalność eksportową, a także sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Obecnie marka może pochwalić się licznymi sklepami firmowymi na rynku Wschodnim, głównie w Rosji, Ukrainie i na Białorusi. 

Rozwój firmy stał się przyczyną stworzenia nowoczesnego centrum logistycznego w Palmirach, w którym zlokalizowany jest magazyn, skład celny oraz Departament Jakości. Obecnie w firmie zatrudnionych jest ponad 450 osób. W 2010 roku firma została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością WITTCHEN Sp. z o.o. w spółkę WITTCHEN Spółka Akcyjna. 


Historia:

1990 Jędrzej Wittchen projektuje logo, które staje się fundamentem marki. Galanteria skórzana sprzedawana jest do najbardziej luksusowych sklepów w Polsce,  powstają również pierwsze stoiska patronackie. Jako jedna z pierwszych firm w Polsce, WITTCHEN rozpoczyna współpracę z producentami z Dalekiego  Wschodu. 

1991 Powstaje pierwsza luksusowa kolekcja galanterii skórzanej – Italy. 

1993 Dynamicznie wzrasta liczba stoisk patronackich, a firma WITTCHEN rozpoczyna sprzedaż w segmencie B2B. 

1995 Asortyment firmy poszerza się o kolekcję klasycznych torebek Venus oraz inne kolekcje galanterii skórzanej. 

1998 Powstaje najbardziej ekskluzywna linia galanterii skórzanej – Da Vinci. Od samego początku cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. 

2000 W Kiełpinie w Łomiankach k/Warszawy zostaje otwarta nowa siedziba firmy. W obiekcie o powierzchni ponad 3000 m2 m znajdują się pomieszczenia  biurowe, showroom (sala Da Vinci) oraz sklep firmowy. 
2000 Do sprzedaży trafia pierwsza kolekcja skórzanych torebek modnych – Elegance oraz kolekcja rękawiczek rozbudowana o modele modowe niedostępne  dotychczas na polskim rynku. 

2001 WITTCHEN rozpoczyna rozwój własnej sieci detalicznej. Pierwszy Salon Firmowy znajduje się w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej. 

2003-2004 Asortyment firmy wzbogaca się o kolekcje konfekcji skórzanej, linie miękkiego i twardego bagażu, kolekcję torebek Young łączących materiał ze skórą, jedwabne apaszki i kaszmirowe szale oraz parasole. 

2005 WITTCHEN otwiera się na nowe rynki rozwijając eksport m.in. do Rosji, na Białoruś i na Ukrainę. Za granicą powstają pierwsze Salony Firmowe Wittchen.

2006 Oferta firmy poszerza się o linię eleganckiego, ręcznie wykonywanego obuwia dla kobiet i mężczyzn. 

2007 Powstaje pierwszy numer Magazynu Wittchen dla ludzi ceniących styl i elegancję. Magazyn prezentujący wysmakowany i elegancki styl życia, w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy jest wysyłany kwartalnie do bazy stałych klientów marki. 

2008 PARP przyznaje firmie WITTCHEN dotację w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na budowę nowoczesnego centrum dystrybucyjnego. „Działanie 4.4. Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym”. Dzięki pozyskanym środkom, możliwe jest wdrożenie projektu „Wprowadzenie nowych usług poprzez zastosowanie innowacyjnej technologii w Centrum Dystrybucyjnym” 

2010 W łódzkim centrum handlowym Port Łódź zostaje otwarty 50. Salon Firmowego WITTCHEN. 

2010 Firma zmienia osobowość prawną – ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością WITTCHEN Sp. z o.o. przekształca się w spółkę WITTCHEN Spółka Akcyjna. 

2010 WITTCHEN zostaje partnerem Generalnym klubu golfowego Sobienie Królewskie Golf & Country Club, a we wrześniu 2010 zorganizowany zostaje pierwszy turniej WITTCHEN Golf Cup. 

2011 W Palmirach koło Warszawy zostaje otwarte własne nowoczesne Centrum Logistyczne WITTCHEN o powierzchni 5 100 m kw. Firma wdraża również  nowy system – WMS Microsoft Dymamisc oraz automatyczna identyfikacja produktów w technologii RFID.