Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Wizytówka

INDITEX Group

http://www.inditex.com »

Ekologia


Ekologia

 
Kwestie dotyczące ochrony środowiska naturalnego zawsze odgrywały ważną rolę w działalności Grupy. Polityka ta została w ostatnich latach wprowadzona w życie za pośrednictwem środowiskowego systemu zarządzania, który został opracowany i zaadaptowany do wymogów modelu biznesowego firmy Inditex. System poza spełnianiem wymogów prawnych dotyczących ochrony środowiska, pozwala zwiększyć efektywność wykorzystywania surowców i zredukować wpływ działalności firmy na środowisko.

Nasza firma podejmuje nieustanne starania w celu rozwoju systemu zarządzania, umożliwiając zwiększenie skuteczności oraz wydajniejsze wykorzystanie zasobów.

Nasza strategia aktywności i rozwoju obejmuje otwieranie wielu sklepów każdego roku. Aby zastosować kryteria ekologiczne w nowych sklepach, stosujemy odpowiedni sprzęt i materiały oraz zapewniamy kontrolę procesu projektowania i budowy. (projekt sklepu ekologicznego- www.inditex.com).

Produkty i materiały użyte do budowy sklepu są ekologiczne lub powodujące małe skutki dla środowiska: torby papierowe, torby z tworzywa ulegającego biodegradacji, kartki wykonane z surowca PETG, ramki fotograficzne bez PCV, nie emitują toksycznych substancji a drewno użyte podczas produkcji mebli w sklepach pochodzi wyłączenie z zatwierdzonych, odpowiednio zarządzanych lasów oraz nie pochodzi z rejonów dotkniętych wylesianiem lub pustynnieniem.

Gwarantujemy, że działanie naszych pracowników jest zgodne z powyższymi założeniami. Chcemy promować wiedzę na temat ochrony środowiska wśród naszego personelu, dostawców oraz ogółu społeczeństwa, zapewniając płynną komunikację z odpowiednimi organami i przedstawicielami władzy lokalnej. W kolekcjach sezonowych wykorzystujemy produkty z bawełny organicznej.

Powyższe zasady są podstawą Strategicznego Planu Ochrony Środowiska na lata 2007-2010 oraz Planu na Rozwój Zrównoważony w latach 2011-2015, wprowadzonych przez Inditex w celu wdrożenia kryteriów zrównoważonego rozwoju we wszelkich aspektach działalności spółki. Więcej informacji na ten temat odnaleźć można na stronie www.inditex.com.

 Jednym z projektów prowadzonych w ramach Planu Ochrony Środowiska był projekt o dwojakim charakterze marki Pull and Bear. Z jednej strony, Pull and Bear rozpoczął publikować swoje katalogi wyłącznie na stronie internetowej, aby uniknąć wycinki drzew do produkcji papieru. Z drugiej strony, rozpoczął współpracę przy zalesianiu Rezerwatu Biosfery Sierra Gorda w Meksyku, walcząc przeciwko zmianom klimatu, a także biedzie lokalnej społeczności. Łącznie miał zasadzić około 16.000 drzew, z czego część zrekompensuje zasoby zużyte do produkcji wcześniejszych katalogów. Oysho i Organizacja WWF opracowali wspólnie "Summer Oysho Playlist" - płytę z muzyką w wyjątkowym letnim stylu, która sprzedawana jest w ponad 375 sklepach marki na świecie. Zyski ze sprzedaży są przekazane organizacji WWF, która przeznaczy je na program ochrony delfinów i żółwi w Morzu Śródziemnym, w ich naturalnym środowisku.
PREZENTACJA DOSTĘPNA NA STRONIE: http://www.inditex.com/en