Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

WSKAZÓWKI DLA PRZYSZŁYCH BANKOWCÓW, FINANSISTÓW, UBEZPIECZYCIELI

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_7fdd0a99cb294769.jpg
WSKAZÓWKI DLA PRZYSZŁYCH BANKOWCÓW, FINANSISTÓW, UBEZPIECZYCIELI

WSKAZÓWKI DLA PRZYSZŁYCH BANKOWCÓW, FINANSISTÓW, UBEZPIECZYCIELI

Wywiad z Karoliną Lis-Sosnowską, A&F Team Leader w Hays Poland

Karolina Lis-Sosnowska dołączyła do warszawskiego zespołu HAYS Poland w sierpniu 2010 r. Będąc Team Leaderem w dywizji Accountancy & Finance zarządza podległym zespołem konsultantów, specjalizując się w rekrutacji w obszarze księgowości i doradztwa podatkowego. Karolina realizuje projekty rekrutacyjne na stanowiska, takie jak: Księgowy, Samodzielny Księgowy, Główny Księgowy, Specjalista ds. Podatków, Menadżer ds. Podatków. W trakcie studiów Karolina pracowała w Ernst & Young Academy of Business administrując szkoleniami z zakresu ACCA, CFA, US GAAP, IFRS i innymi Karolina zdobyła tytuł magistra na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunku Polityka Społeczna. Dzięki bardzo dobrym wynikom pracy Karolina została wyróżniona w Hays, jako Konsultant roku 2011.

Co studiować, aby osiągnąć sukces w pracy finansisty?

Dla naszych klientów, praktycznie w każdej prowadzonej rekrutacji istotne jest wykształcenie kierunkowe, czyli Finanse i bankowość lub Finanse i rachunkowość. Osoby, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia zawodowego, a więc absolwenci czy studenci ostatnich lat, studia kierunkowe to warunek rozpoczęcia pierwszej pracy w finansach.

W tym przypadku nasi klienci często zwracają uwagę na uczelnię, na której studiował kandydat - skupiają się na tzw. renomowanych uczelniach (w przypadku Warszawy są to np. Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski). Absolwenci dobrych szkół są z reguły lepiej oceniani przez potencjalnych pracodawców, ze względu na lepsze przygotowanie merytoryczne.

To, co charakterystyczne w zawodzie audytora, księgowego czy doradcy biznesowego to potrzeba stałego podnoszenia kwalifikacji i odświeżania wiedzy wyniesionej ze studiów. Należy na bieżąco nadążyć za zmieniającym się prawodawstwem. Dlatego w przypadku osób bardziej doświadczonych liczą się certyfikaty i uprawnienia do wykonywania konkretnego zawodu - w przypadku księgowości Certyfikat Ministerstwa Finansów, w przypadku audytorów - tytuł Biegłego Rewidenta, w przypadku specjalistów ds. podatków - tytuł Doradcy Podatkowego. W przypadku finansistów pożądane są uprawnienia ACCA, CIMA, dla rynków kapitałowych - np. CFA lub licencja Doradcy Inwestycyjnego.

Jeśli chodzi o sektor bankowości i ubezpieczeniach wykształcenie kierunkowe jest nieco mniej istotne Nasi klienci zwracają przede wszystkim uwagę na doświadczenie i dodatkowe uprawnienia, np. posiadanie Licencji Aktuarialnej. W obszarze ubezpieczeń jest to bardzo wysoko ceniona kwalifikacja.

Na jakie zawody w obszarze finansów, bankowości i ubezpieczeń jest obecnie największe zapotrzebowanie na rynku?

Najczęściej poszukiwani specjaliści to Analitycy Finansowi, Specjaliści ds. raportowania i kontrolingu, Kontrolerzy Finansowi, Dyrektorzy Finansowi, Specjaliści ds. księgowości, Samodzielni Księgowi, Główni Księgowi, Audytorzy.  Coraz częściej pojawiają się stanowiska, które łączą ze sobą zadania księgowe, podatkowe i kontrolingowe.

Bardzo dużo rekrutacji odbywa się na stanowiska związane ze sprzedażą produktów ubezpieczeniowych, Aktuariuszy, a w bankowości - Doradcy Klienta Zamożnego, a także stanowiska w obszarze rynku kapitałowego. Dosyć często pojawiają się także rekrutacje na stanowiska w obszarze windykacji.

Jakich wskazówek udzieliłaby Pani studentom, którzy wkrótce wejdą na rynek pracy?

Przede wszystkim szczególnie istotne jest odbywanie praktyk zawodowych i staży już w trakcie studiów - nie należy z tym zwlekać. Absolwent posiadający chociażby krótkie doświadczenie zawodowe będzie miał dużo większe szanse na znalezienie wymarzonej pracy. Drugą istotną kwestią jest znajomość języków obcych, przede wszystkim języka angielskiego - firmy z kapitałem zagranicznym oferują niejednokrotne ciekawe możliwości rozwoju, jednak znajomość przynajmniej języka angielskiego stanowi "barierę wejścia". Coraz częściej firmy zwracają uwagę na znajomość dodatkowego języka obcego - jest to szczególnie ważne dla osób, które chciałyby związać swoją karierę zawodową z tzw. Shared Service Centres, których w Polsce jest coraz więcej. W ramach struktur SSC znajomość dodatkowego języka obcego często jest dodatkowo premiowana.

Gdzie i jak szukać pracy?

Najpopularniejszą formą poszukiwania pracy jest przeglądanie najpopularniejszych dedykowanych strony internetowych, choć coraz popularniejsze stają się social media i strony internetowe poszczególnych firm. Coraz częściej firmy poszukują absolwentów na targach pracy. Często spotykanym rozwiązaniem jest zatrudnianie osób, które odbyły praktyki lub staż w danej firmie. Tym bardziej warto uczestniczyć w praktykach i programach stażowych.

Na zakończenie poproszę o wskazówki, jak dobrze przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.

Przed rozmową kwalifikacyjną należy dowiedzieć się jak najwięcej o firmie, do której idziemy na spotkanie. Należy także upewnić się, że wiemy, jaki będzie zakres obowiązków na stanowisku, o które się ubiegamy. Bardzo ważne jest zachowanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, zachowanie spokoju, a także strój adekwatny do okoliczności.

Na pytania należy odpowiadać w sposób zwięzły, choć wyczerpujący starając się unikać dygresji.

Pamiętajmy, że rozmowa kwalifikacyjna to zaledwie 30-60minut na zaprezentowanie swojej osoby w maksymalnie korzystny sposób - to od nas samych zależy, jak będziemy odbierani w potencjalnym miejscu pracy.

Dziękuję za rozmowę

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
Piotr Kaczmarski

PR Manager 
M: +48 661 610 554
E: kaczmarski@hays.pl, media@hays.pl

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacje o Hays Poland

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 40 lat, Hays posiada 237 biur w 32 krajach. Łącznie pracuje w nich blisko 7800 ekspertów w 20 specjalizacjach.

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 190 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.

Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto „powering the world of work”.





2014-10-07 ,