Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Nowoczesne biuro - design po polsku

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_3f690a91ab6024481.jpg
Nowoczesne biuro - design po polsku
Żyjemy w czasach, kiedy przestrzeń biurowa coraz częściej odgrywa kluczową rolę w życiu firmy i pracownika, a nowoczesne i inspirujące biuro jest uznawane za jedno z ważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy wyborze pracy (zaraz po wynagrodzeniu czy możliwościach rozwoju). Biura stają się wielofunkcyjne, wygodne, inspirujące oraz zaczynają oferować pracownikom zróżnicowane przestrzenie zarówno do pracy, jak i odpoczynku. Fenomen ten zagościł również w Polsce, dlatego znane na całym świecie nietuzinkowe aranżacje biur kilku amerykańskich firm już nie zaskakują swoim rozmachem, jak jeszcze parę lat temu. Przeciwne, stały się inspiracją do tworzenia naszego własnego stylu, dopasowanego do kultury organizacyjnej oraz charakteru pracy.


Fenomen nowoczesnego biura
 
Nowoczesne biuro to przestrzenie, które zadziwiają swoją oryginalnością oraz ciekawym designem. Obok tradycyjnych stanowisk i pokoi konferencyjnych, powstają różnorodne przestrzenie biurowe, które wpływają na szybszą i łatwiejszą komunikację między pracownikami oraz ułatwiają współpracę zespołom. Budowane są przestronne kafeterie, w których można zjeść posiłek, napić się kawy, ale również zorganizować zebranie działowe, warsztat czy duże spotkanie z prelekcją. Biura stają się bardziej funkcjonalne i przyjazne pracownikom. Wiele z nich posiada zakątki z fotelami i kanapami, gdzie można spokojnie porozmawiać lub odpocząć.
 
Design po polsku
 
Nowoczesne biuro to dzisiaj nie tylko bardzo dobre warunki pracy i usługi, świadczone pracownikom. Bardzo ważnym elementem dopełniającym całości jest projekt wystroju. Jeśli jest przemyślany i spójny, staje się swego rodzaju narzędziem umożliwiającym firmie kreowanie jej odrębnej tożsamości i komunikowania wartości, jakimi się kieruje. Z tego trendu skorzystała firma Accenture, zatrudniająca już ponad 2 tys. specjalistów, w trzech miastach Polski. 

 
W Warszawie, w swoim centrum outsourcingowym firma postawiła na architekturę wskazującą na wysoką jakość produktów polskich. Celem tego zabiegu było podkreślenie, że będąc międzynarodową firmą, jesteśmy dumni z faktu, że pracujemy w Polsce. Zdecydowaliśmy się na nawiązanie do polskich korzeni i symboli oraz współpracę z młodymi polskimi artystami. Powstały kafeterie o wdzięcznych nazwach: Network Cafe, które oprócz funkcji typowej dla kuchni, służą do różnych spotkań. Każde z tych miejsc ma swój odrębny wystrój, dzięki czemu pracownik, w zależności od wymagań i charakteru spotkania, może się umówić w Eco-cafe - inspirowanej surowymi wnętrzami schronisk górskich, otoczonych lasem i promującej inicjatywy ekologiczne. Może też wybrać nieco zwariowaną i kolorową Popart-cafe, w której z przymrużeniem oka przedstawiono kultowe postacie i symbole rodem z epoki PRL-u. Natomiast pracownicy lubiący bardziej stonowane wnętrza, świetnie odnajdą się w Movie-cafe stylizowanej polskim kinem lat 70-tych. W najbliższej przyszłości także sale spotkań nabiorą polskiego charakteru. Ich wystrój i nazwy będą związane z polskim sportem, filmem, krajobrazem czy wynalazkami. Projekt re-aranżacji był konsultowany z pracownikami biura, którzy zaproponowali bardzo ciekawy pomysł wykorzystania w nazewnictwie sal, symboli kojarzących się z Polską. Propozycja była tym bardziej zaskakująca, gdyż około 50% pracowników BPO to młodzi obcokrajowcy.


W innej siedzibie Accenture, w Łodzi powstało biuro podkreślające historyczny i kulturowy charakter miasta. Elementy aranżacji wspominają złote czasy przemysłu włókienniczego, nawiązują do łódzkiego przemysłu filmowego oraz promują nowe wydarzenia, takie jak Łódzki Tydzień Mody czy Festiwal Filmowy. Z kolei w nowo otwartym krakowskim biurze, firma postawiła na nowoczesne wnętrza, nie rezygnując z historycznych symboli miasta. I tak zabytkowe Sukiennice czy Wawel, zostały przedstawione w sposób dynamiczny, przy użyciu nowoczesnej grafiki. Ten zabieg pozwolił nam na połączenie tradycji z nowoczesnością. Firmie bardzo zależało na wykreowaniu wnętrz, w których pracownicy czuliby się dobrze, a zagraniczni goście mieliby szansę zaznajomienia się nie tylko z firmą, ale również z naszym krajem. W efekcie, dzięki zaangażowaniu pracowników, przy współpracy architektów oraz wielu dostawców, powstały niepowtarzalne biura podkreślające charakter Accenture w Polsce.

Agata Gajer
Accenture Workplace Solutions & BPO Risk and Compliance
Absolwentka wydziału amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 6 lat związana z działem administracji w firmie Accenture.




2014-02-06 ,