Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Kreatywność na rynku pracy

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_cef7b271521653089.jpg
Kreatywność na rynku pracy

W dobie wyścigu o wymarzoną posadę, który rozpoczyna się już podczas naszych pierwszych dni w szkole, a kończy na rynku pracy – kreatywność jest niezwykle ważna. Wiele razy słyszymy o zaistnieniu naszej własnej marki na rynku pracy. O co tak naprawdę chodzi? Przede wszystkim o to, aby w sposób atrakcyjny, nieszablonowy, niekiedy wręcz szalony, dać znać o swoim istnieniu przyszłemu pracodawcy.

Niezwykle kreatywny, a już na pewno – bardzo widoczny, może być przykład z naszego polskiego podwórka. Łukasz Jakóbiak, który jest aktualnie znany jako twórca oraz prowadzący - „20m2 Łukasza”, kilka lat temu zdecydował się na zawieszenie swojego CV w gigantycznych rozmiarach na murach siedziby EMI Music Poland. Podczas rozmowy z portalem Interia.pl zdradza, że pracy w EMI nie otrzymał, ale zaczął współpracę przy wielu interesujących projektach.

„Młodzi, przestańcie narzekać na brak pracy. Weźcie przykład z Kariny i jej genialnej akcji na Foursquare” – tymi słowami Michał Wąsowski w serwisie natemat.pl rozpoczyna swego rodzaju apel - skierowany do młodych, narzekających na brak pracy. Karina, o której mowa powyżej, wykazała się ogromnymi pokładami kreatywności. Postanowiła, każdego dnia, o godzinie 9 meldować się za pomocą aplikacji mobilnej Foursquare w wybranych przez siebie firmach. Poza lokalizacją, do meldunku dodawała także specjalne grafiki – inne dla każdego potencjalnego pracodawcy. Z dopiskiem: "Brakuje Ci 1 rozmowy, aby zdobyć odznakę Nowy Kreatywny. Zadzwoń: numer telefonu.”

Powyższe przykłady pokazują, jak trudna sytuacja na rynku pracy wymusza na kandydatach pobudzenie drzemiących w nich pokładów kreatywności. Coraz częściej CV przyjmuje różnorakie formy – zaczynając od puzzli, poprzez ogłoszenia na billboardach, na filmikach w youtube.com kończąc. „Ludzka wyobraźnia nie zna granic.” - z uśmiechem na twarzy mówi Iwona Mitros z Grafton Recruitment.

Ale czy jedyną rzeczą, którą chcemy osiągnąć podczas poszukiwania pracy to zaskoczenie pracodawcy? Czy o to chodzi w tym całym zamieszaniu związanym z silnie konkurencyjnym rynkiem pracy? Czy może po prostu – poprzez swoją kreatywność, nieszablonową formę aplikacji powinniśmy podkreślić swoje kwalifikacje oraz umiejętności? Nasze kompetencje prędzej czy później zostaną zweryfikowane, a uzyskaną poprzez zaskoczenie pracodawcy posadę możemy stracić tak szybko, jak ją otrzymaliśmy. „Kreatywność z jednej strony, a umiejętności oraz doświadczenie z drugiej. Pamiętajmy, że oryginalne CV ma nam pomóc się wyróżnić, a nie stanowić „zasłonę dymną” naszych braków.” – podkreśla Iwona Mitros, Marketing Coordinator w Grafton Recruitment Poland.

Zaskakująca forma aplikacji na pewno wpływa na zapamiętanie przez rekrutera tej, a nie innej osoby. Jednak, jak we wszystkim, potrzeba tu dużego instynktu samozachowawczego, są pewne granice, których przekraczać nie powinniśmy. „Pamiętajmy, że rekruterzy, którzy obsługują w jednej chwili kilka lub kilkanaście procesów rekrutacyjnych nie zawsze mają czas na oglądanie np. dwu minutowego filmiku. Taki filmik za to można dodać w swoim profilu społecznościowym na Linkedin lub Goldenline.” – zaznacza ekspertka z Grafton Recruitment Poland. Powinniśmy jednak pamiętać, że kreatywność nie jest czymś uniwersalnym i nie zawsze jest odpowiednia dla każdego stanowiska, na które aplikujemy. Nie należy z nią przesadzać w przypadku np. stanowisk księgowych. „Tutaj liczy się nie kreatywność, a konkretne umiejętności.” – apeluje Iwona Mitros.

Reasumując – „należy rozważyć czy w danym przypadku koniecznie aplikacja musi być kreatywna. Może warto dokonać podstawowych zmian w CV, aby zwiększyć odzew pracodawców na aplikację.  Jeżeli nie mamy doświadczenia to również studenci oraz absolwenci mogą się pokusić tutaj na formę bardziej innowacyjną, aby pokazać swoje zalety.” – stwierdza specjalistka z Grafton.




2013-09-24 ,