Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Zarządzaj swoją E-reputacją [infografika]

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_dfb91c3d674649117.jpg
Zarządzaj swoją E-reputacją [infografika]

Profesjonalny i wiarygodny wizerunek w Internecie kształtuje każde działanie czy wypowiedź, które posiada imiennego nadawcę lub można go łatwo zidentyfikować. Globalna sieć internetowa agreguje coraz więcej osobistych informacji o internautach, przenosi się do niej coraz więcej aktywności człowieka: zakupy, bankowość, komunikacja a teraz także rekrutacja pracowników. Pierwszy, wstępny etap selekcji zaczyna się coraz częściej na wygooglowaniu i informacji o kandydacie. Sprawdź co trzeba zrobić, żeby się na tym etapie nie zakończyła.

Przedstawiamy interesującą infografikę zestawiającą praktyczne wskazówki ekspertów personal branding oraz dane statystyczne, które budują obraz Rekrutacji 2.0.. Kreację przygotowała agencja KBSD Digital Marketing z siedzibą w Genewie.

Na profesjonalny wizerunek kandydata w Internecie składa się kilka elementów. Najważniejszym jest personalna strona zawodowa [E-CV], który odwiedza aż 48% ankietowanych rekruterów. Specjaliści HR googlując kandydata odwiedzają stronę wyników wyszukiwania, która również stanowi dla nich źródło cennych informacji. W wywieraniu wrażenia na rekruterach liczą się również blogi, strony personalne, social media, a także opinie innych osób zamieszczone w sieci.

Dlaczego dobra reputacja w Internecie jest taka ważna? Aż 78% ankietowanych specjalistów ds. rekrutacji googluje kandydatów, 63% sprawdza również profile na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Myspace.

Twórcy infografiki wyróżnili 4 najgorsze z perspektywy budowania własnej e-reputacji wpadki. Dzieje się niedobrze gdy zdjęcie prezentujące kandydata w nie wizerunkowej sytuacji wycieka do sieci. 1 zadowolony klient przyprowadzi 3 kolejnych, 1 niezadowolony zniechęci 10 – tak samo jest w przypadku rekrutacji, dlatego poleca się monitorowanie Internetu na wypadek pojawienia się niekorzystnych informacji na temat własnego charakteru, bądź kompetencji zawodowych. Autorzy zwracają również uwagę, że w sieci mogą być również opublikowane doniesienia, bądź informacje o przebytych procesów sądowych. 

By uniknąć ewentualnego czarnego e-PR, warto regularnie analizować co można na swój temat znaleźć w Internecie. Dokonując takiego reaserchu można skorzystać z wyszukiwarki google.com, lub specjalnych narzędzi stworzonych z myślą o wyszukiwaniu osób np. pipl.com. Należy również dobrze zabezpieczyć wszelkie hasła, tworzyć takie o dużej sile do każdego konta inne. Nie ujawniaj na portalach społecznościowych swojej daty urodzenia – radzą twórcy z KBSD i sugerują by uważnie przejrzeć zdjęcia otagowane naszymi personaliami i usnąć te niespójne z wizerunkiem młodego profesjonalisty.

Więcej o personal branding'u znajdziesz w artykule Daj się zgooglować rekruterowi.





2011-11-29 ,