Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Zaawansowane wyszukiwanie w Google [infografika]

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_558c98fcc13605497.jpg
Zaawansowane wyszukiwanie w Google [infografika]

Wyszukiwarki Google nikomu nie trzeba przedstawiać. Narzędzie jest funkcjonalne zarówno przy codziennym użytkowaniu, jak i przy poszukiwaniu specjalistycznych i unikatowych informacji. Wielu studentów korzysta z niego np. do wyszukiwania przydatnej bibliografii czy publikacji potrzebnych do pisania prac naukowych czy esejów. Jednakże jak wykazały amerykańskie badania 3 na 4 ankietowanych żaków ma problemy z korzystaniem z zaawansowanych narzędzi do wyszukiwania. W tym artykule krok po kroku pokazujemy jak szybko i efektywnie znaleźć unikatowe treści korzystając z Google.

Znajomość zaawansowanych narzędzi wyszukiwania jest niezwykle kluczowa także w pracy zawodowej, a także pomocna przy wchodzeniu na rynek pracy:

  • Korzystając z dokładniejszego wyszukiwania, można natrafić na materiały i artykuły, które pozwolą lepiej zorientować się na rynku pracy [np. nowe inwestycje w regionie, średnie wynagrodzenie na danym stanowisku, oferty bezpłatnych szkoleń i warsztatów]
  • Przed wysłaniem CV warto dokładnie zgooglować firmę, do której się aplikuje, wyszukując informacje o jej kondycji finansowej, najważniejszych klientach, relacjach z pracownikami. Jeżeli natrafi się na materiały, wpisy które stawiają firmę w złym świetle najlepiej zweryfikować takie informacje podczas rozmowy rekrutacyjnej.
  • Po otrzymaniu zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną polecane jest wyszukanie informacji o rekruterze, który będzie przeprowadzał rozmowę kwalifikacyjną. Zapoznając się z jego profilem zawodowym warto zwrócić uwagę na jego drogę zawodową, staż pracy w firmie i zainteresowania, a dzięki załączonemu zdjęciu można zobaczyć z kim będzie się rozmawiało.

Zaawansowane wyszukiwanie w Google – level 1

Korzystaj z operatorów.

„” (cudzysłów) – wpisując frazę w cudzysłów Google wyszuka identycznego zestawiania słów uwzględniając kolejność wyrazów w podanej frazie.

( ) (okrągły nawias) – wpisując frazę w okrągły nawias Google wyszuka strony, na których opublikowane są wszystkie wymienione słowa, ale nie uwzględnia ich kolejności.

- (minus) – strony ze słowem zapisanym po znaku minus nie zostaną uwzględnione w wynikach wyszukiwania. Narzędzie przydatne jeśli dane słowo ma więcej niż jedno znaczenie i odnosi się do różnych dziedzin, np. > agencja pracy -reklamowa <

Zaawansowane wyszukiwanie w Google – level 2

Korzystaj z modyfikatorów zapytań.

site: - Google ograniczy wyszukiwanie tylko do podstron wpisanej po modyfikatorze strony. Wpisując frazę > trendy na rynku pracy site:youngpro.pl <. Wyszukiwarka wyświetli wszystkie informacje dot. trendów na rynku pracy, które pochodzą z witryny youngpro.pl.

allintitle: - Google ograniczy wyszukiwanie tylko do takich stron, w których wpisana po modyfikatorze fraza znajduje się w tytule artykułu. Jest to narzędzie, które jest pomocne jeśli znasz pełny tytuł publikacji ale nie pamiętasz na jakiej stronie możesz go znaleźć. Np. > allintitle:zaawansowane wyszukiwanie w google <

intitle: - Jest to modyfikator podobny do [allintitle:] – pozwala wyszukać artykuły i strony, w których przynajmniej jedno słowo podane po modyfikatorze znajduje się w tytule.

define: - Spowoduje wyświetlenie definicji wyrazów wprowadzonych po operatorze.

filetype: - Google ogranicza wyniki wyszukiwania do określonego rodzaju pliku np. filetype:pdf, filetype:doc

Zaawansowane wyszukiwanie w Google – level 3

  • Google udostępnia również zaawansowane narzędzie do wyszukiwania książek [http://books.google.pl/advanced_book_search], które umożliwia znalezienie publikacji po wpisaniu danych charakterystycznych dla ich opisu np. numer ISBN czy ISSN, data publikacji, wydawca, autor. Jest to idealna funkcjonalność dla osób, które chcą uzupełnić bibliografię o brakujące elementy, czy wyszukać podobnych książek tego samego autora lub wydawnictwa.
  • Ponadto, jeżeli znasz język angielski – szukaj po angielsku. W sieci znajduje się więcej artykułów i publikacji napisanych w tym języku a niektóre funkcje Google są do niego lepiej przystosowane.
  • Kolejność słów wpisanych do wyszukiwarki ma znaczenie. Inne wyniki wyszukiwania uzyskamy wpisując >rynek pracy Warszawa< i >Warszawa rynek pracy<

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką stworzoną dla HackCollacge.com.





2012-01-26 ,