Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Sposób na sesję: zrelaksuj się. Proste ćwiczenia, które ukoją Twoje nerwy

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_e917e50e60531051.jpg
Sposób na sesję: zrelaksuj się. Proste ćwiczenia, które ukoją Twoje nerwy

Z czym kojarzy się sesja egzaminacyjna? Z nauką – to na pewno. Z wysiłkiem umysłowym – niewątpliwie. Ze stresem i skołatanymi nerwami – to bardzo częste. Negatywne emocje nie są jednak najlepszymi przyjaciółmi studenta podczas sesji. Wiemy jak je wygonić za drzwi! Zapytaliśmy trener personalną w jaki sposób osiągnąć sesyjne zen, gdy już za pięć dwunasta, a notatki niepokojąco piętrzą się na biurku.

Jaka jest recepta na zdaną sesję? Jak się uspokoić i skoncentrować na nauce? Jak się zrelaksować i oczyścić z negatywnych emocji za pomocą prostych ćwiczeń? Na te pytania odpowiada trener personalny Dominika Szwochert.

Dominika Szwochert; trener osobisty, nauczyciel wychowania fizycznego, animator sportu, trener tenisa stołowego, sędzia sportowy. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. Zafascynowana sportem i kulturą fizyczną. Krzewi ją już wśród swoich najmłodszych podopiecznych w Szkole Podstawowej w Kamieniu Krajeńskim, a prowadzone przez nią drużyny sportowe odnoszą sukcesy na wojewódzkich zawodach lekkoatletycznych. Jako trener osobisty zachęca do aktywnego spędzania wolnego czasu. Jej zdaniem plan treningowy powinen być nie tylko ambitny, dostosowany do indywidualnych potrzeb i celów, ale również dający wiele satysfakcji. Sama uprawia windsurfing, narciarstwo, tenis i gra w drużynie siatkarskiej. Inspiracje czerpie z biografii znanych sportowców. Bliskie jest jej motto Mike'a Ditki: "będziesz przegranym dopiero wtedy jak przestaniesz próbować"

"Każdy człowiek jest inny, każdemu można przypisać inny typ osobowości, każdy też preferuje inną technikę uczenia się. Nie podlega jednak wątpliwości, że każdy kto chce uczyć się efektywnie powinien robić sobie w nauce przerwy. Zbilansowana dieta, dostarczanie odpowiedniej ilości wody do organizmu, ulubiona i często zmieniana pozycja w czasie nauki oraz zapewnienie wystarczającej dawki snu – to podstawa. Należy jeszcze pamiętać o przerwach w nauce – to klucz do odniesienia  sukcesu na egzaminie.

Oderwać się od nauki można w różny sposób. Dla tych, którzy w tym czasie preferują chwile relaksu (15-20 minut spokojnie wystarczy), polecam zapoznanie się z technikami oddechowymi. Dobrym sposobem pogłębiania relaksacji przez oddech jest skupianie się na oddechu z jednoczesnym powtarzaniem w myślach słowa klucza. Przy wdechu mówimy lub myślimy wybrane słowo, np. miłość, radość, wakacje, zabawa, a przy wydechu np. stres, strach, nerwy, blokada. Celem ćwiczenia jest zajęcie umysłu, aby odpoczął od nauki i ciągłego napięcia i skupił się na pracy z oddechem.

Inną techniką jest muzykoterapia, czyli relaksacja dźwiękiem. Kładziemy się lub rozkładamy wygodnie na fotelu, włączamy jakąś spokojną muzykę, która nam odpowiada i przez około 20 minut jedynie wsłuchujemy w kojące dźwięki. Nie myślimy o niczym i próbujemy się wyłączyć. Możemy zamknąć oczy (o ile nie zaśniemy) lub patrzeć na jakiś przedmiot położony wysoko i dalej od nas dzięki temu wzrok się odpręża.

Ciekawym sposobem na relaks jest również relaksacja Jacobsona polegająca na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych naszego ciała oraz trening autogenny Schultza ale są to techniki, które trzeba znać i mieć opanowane już przed sesją by w pełni skorzystać z ich zalet".





2013-01-25 ,