Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Sposób na sesję: zbilansowana dieta, czyli tyle wiesz ile zjesz

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_2e4f1002c69915498.png
Sposób na sesję: zbilansowana dieta, czyli tyle wiesz ile zjesz

Jedzenie to ważna sprawa. Ciało i umysł są ze sobą nierozłącznie połączone. Co, jak i kiedy spożywamy wpływa na pracę naszego mózgu. Nabiera to szczególnej wagi podczas sesji, kiedy oczekujemy od niego wzmożonego wysiłku, często ponad jego siły. Zapytaliśmy specjalistę ds. żywienia jakie ma zalecenia dla studentów w kwestii zdrowego odżywiania się podczas sesji.

Jak należy się odżywiać? Co przekąsić w przerwie od nauki? O czym nie wolno zapominać? Od czego zacząć kolejny dzień intensywnego wkuwania?

Quote

Na pytania odpowiada Magdalena Brodowska, Kierownik ds. Komunikacji Prozdrowotnej w firmie Danone:

"Nieprzespane noce, książki oraz notatki rozrzucone po pokoju, intensywne próby nadrobienia półrocznego materiału z kilku przedmiotów, mnóstwo kubków wypitej kawy lub napojów energetyzujących, batony, czekolady, chipsy, frytki i hamburgery -  tak mniej więcej wygląda okres sesji. W tym czasie każdy student szuka najskuteczniejszego sposobu poprawy swojej koncentracji oraz pamięci. Właściwy dobór produktów spożywczych oraz odpowiedni sposób odżywiania może być w tym bardzo pomocny.

Szczególnie w czasie sesji istotna jest odpowiednio zbilansowana dieta, która dostarczy do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

3 najważniejsze wskazówki żywieniowe w czasie sesji:

  • Śniadanie daje siłę i koncentrację. Nie można zaczynać dnia bez śniadania. Nie bez przyczyny ten posiłek nazywany jest najważniejszym w ciągu dnia. Właściwe skomponowane śniadanie dostarcza glukozy, czyli energii do pracy mózgu, dzięki czemu znacznie łatwiej i szybciej można przyswoić nową wiedzę. Prawidłowo skomponowane śniadanie powinno zawierać: produkt białkowy (np. wędlina, jajko lub jogurt), produkt bogaty w węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, muesli, płatki wielozbożowe) oraz owoce lub warzywa zawierające witaminy i składniki mineralne.
  • 5 posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.Ważne, aby jeść regularnie. Zachowując 3 – 4 godzinne przerwy, można  osiągnąć idealną liczbę posiłków dziennie. Taki sposób odżywania zapewni stały poziom cukru we krwi, co gwarantuje bycie w ciągłej formie. Jeżeli zdarzy się „wkuwanie” do późnych godzin nocnych, warto zapewnić sobie lekkie przekąski np. marchewki, ogórki, jabłka, mandarynki, jogurty, kefiry, maślanki.
  • Pamiętaj o wypijaniu odpowiedniej ilości płynów. Szczególnie w czasie sesji studenci wypijają hektolitry kawy oraz napojów energetyzujących. Jednak we wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek, dlatego można sięgać po nie najwyżej 2 razy w ciągu dnia. Wypijanie większej ilości może prowadzić do zakwaszenia organizmu, rozdrażnienia, rewolucji żołądkowych oraz wypłukania z organizmu cennych składników mineralnych. Dlatego najlepiej wybierać wodę, herbaty zielone czy soki owocowo-warzywne."







2013-01-28 ,