Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Sposób na sesję: trochę ruchu. Proste ćwiczenia pobudzające ciało i umysł

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_c9367ed6ea765582.jpg
Sposób na sesję: trochę ruchu. Proste ćwiczenia pobudzające ciało i umysł

Nauka do późnych godzin nocnych, hektolitry kawy, tona notatek … a nazajutrz – jak tu wstać?! Każdy zna przysłowie w zdrowym ciele – zdrowy duch, a zdrowy duch to ostry jak brzytwa umysł prymusa. Zapytaliśmy trenera personalnego, w jaki sposób obudzić się z sesyjnego letargu i nie wlec po uczelnianych korytarzach niczym zombie.

Jak obudzić ospałe ciało i wykrzesać energię do nauki? Jak efektywnie i aktywnie odpocząć? Jak dostarczyć sobie dawkę endorfin, gdy za oknem trzaska mróz? Na te pytania odpowie trener personalny Dominika Szwochert.

Dominika Szwochert; trener osobisty, nauczyciel wychowania fizycznego, animator sportu, trener tenisa stołowego, sędzia sportowy. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku. Zafascynowana sportem i kulturą fizyczną. Krzewi ją już wśród swoich najmłodszych podopiecznych w Szkole Podstawowej w Kamieniu Krajeńskim, a prowadzone przez nią drużyny sportowe odnoszą sukcesy na wojewódzkich zawodach lekkoatletycznych. Jako trener osobisty zachęca do aktywnego spędzania wolnego czasu. Jej zdaniem plan treningowy powinen być nie tylko ambitny, dostosowany do indywidualnych potrzeb i celów, ale również dający wiele satysfakcji. Sama uprawia windsurfing, narciarstwo, tenis i gra w drużynie siatkarskiej. Inspiracje czerpie z biografii znanych sportowców. Bliskie jest jej motto Mike'a Ditki: "będziesz przegranym dopiero wtedy jak przestaniesz próbować"

"Niektórzy studenci potrzebują podczas sesji egzaminacyjnej dużo relaksu. Polecam im ćwiczenia relaksacyjne. Innym natomiast przyda się odrobina ruchu fizycznego, który obudzi zastygłe nieruchomo na wiele godzin ciało, doda energii i zmotywuje do działania. Odpowiedzią na te potrzeby jest aktywny wypoczynek.

Gdy tylko warunki pogodowe są sprzyjające, najlepiej wyjść na świeże powietrze. Nie tylko  dla lepszego dotleniania organizmu, ale również dla zmiany otoczenia. Szybki spacer, krótki jogging, nordic wolking, chwila wygłupów na sankach, czy w bitwa na śnieżki, spowodują że krew krążyć szybciej a poziom endorfin (hormonu szczęścia) się podniesie. To zapobiegnie apatii i ospałości. Pamiętajmy jednak, by wysiłek nie był zbyt długi oraz intensywny i nie doprowadził do jeszcze większego zmęczenia fizycznego. Ten krótki trening ma nam przynieść radość, odprężenie. Ma spowodować, że na chwilę zapomnimy o książkach i notatkach.

W nocy lub gdy pada deszcz polecam przede wszystkim przewietrzenie pokoju i preferowaną formę ruchu, którą można wykonywać w domu. Obojętnie czy będzie to aerobik przy ulubionej, rytmicznej muzyce, kilka ćwiczeń siłowych z oporem własnego ciała, 20 minut na orbitreku albo rowerku stacjonarnym czy gra ruchowa na konsoli. Jeśli nie macie dostępu do profesjonalnego sprzętu wystarczy wstawać z łóżka czy z krzesła, zrobić kilka skłonów, wymachów, wypadów, „ pajacyków” i przysiadów. Efekt będzie podobny.

Pamiętajcie, nie ważne jaki rodzaj przerw wybierzecie - spokojny relaks czy aktywny ruch - nauka nie będzie efektywna, gdy nie podejdziecie do niej odpowiednio skoncentrowani, zmotywowani i z odpowiednią strategią. W swoim planie działania uwzględnijcie koniecznie przerwy w nauce".





2013-01-27 ,