Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Pytanie do eksperta: co zrobić gdy rekruter nie informuje o wyniku rozmowy kwalifikacyjnej?

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_f1a79099432531909.jpg
Pytanie do eksperta: co zrobić gdy rekruter nie informuje o wyniku rozmowy kwalifikacyjnej?

Zadzwonimy do Pana/Zadzwonimy do Pani – mówili. W słuchawce jednak cisza, bo rekruterzy mają czasami w zwyczaju nie informować kandydatów o wynikach rekrutacji. Niedoinformowany kandydat to natomiast zniecierpliwiony kandydat. Co może w takiej sytuacji zrobić? Czy wypada do rekrutera napisać lub zadzwonić? Jak to będzie odebrane – jako przejaw natręctwa, czy zaangażowania? Zapytaliśmy eksperta.

Standardy rekrutacji jasno zalecają rekruterom poinformowanie o wynikach rekrutacji wszystkich osób, które brały udziały w rozmowie kwalifikacyjnej. Co więcej, dobrą praktyką jest udzielenie informacji zwrotnej, czyli wyrażenie konstruktywnej opinii na temat kandydata. Jeżeli dodatkowo wykonywano testy psychologiczne – rekruter ma wręcz taki obowiązek wynikający z kodeksu etyki zawodu psychologa i w takiej sytuacji. Teoretycznie wystarczy w takim wypadku poprosić rekrutera drogą mailową.

Co zrobić w sytuacji, gdy rekruter nie przesłał nam informacji o wyniku rekrutacji? 

Quote

Marta Kalbarczyk, Recruitment Consultant |Finance, Banking & Accounting, Grafton Recruitment Polska Sp. z o.o.

Praca w firmie rekrutacyjnej jest bardzo dynamiczna. Niejednokrotnie konsultanci tam zatrudnieni prowadzą jednocześnie kilka projektów. Firmy rekrutacyjne mają świadomość jak ważna dla kandydata jest informacja zwrotna, niemniej jednak zdarza się, że z różnych przyczyn informacja ta niestety do niego nie dociera. W takiej sytuacji najlepiej skontaktować się bezpośrednio z osobą, z którą rozmawialiśmy w kontekście danego projektu, aby udzieliła nam jasnej i rzeczowej informacji. Jeżeli okaże się, że proces nie został jeszcze zakończony, możemy potwierdzić swoje zainteresowanie oferowaną posadą i ponownie zapytać o przewidywany termin zakończenia rekrutacji.

Niejednokrotnie w dobrych agencjach rekrutacyjnych już podczas spotkania ustalane są dalsze ew. etapy rekrutacji. Rzetelny przedstawiciel firmy rekrutacyjnej powinien dopilnować, by jego kandydaci byli na bieżąco informowani o aktualnym statusie rekrutacji. Pierwsze spotkanie z kandydatem jest także dla rekrutera najbardziej właściwym momentem, by przekazać kandydatowi swoją wizytówkę i zachęcić do kontaktu. Osobie rekrutującej z kolei pozwoli to ocenić zaangażowanie kandydata w projekt oraz na bieżąco śledzić ew. zmiany w jego sytuacji zawodowej, które mogłyby wpłynąć na pomyślne zakończenie rekrutacji.

Obie strony uczestniczące w procesie rekrutacyjnym powinny mieć na względzie, że ich kontakt  nie kończy się na pożegnalnym uścisku dłoni po pierwszym spotkaniu, tudzież wysłaniu aplikacji kandydata do klienta. Właściwy kontakt dopiero w tym momencie się zaczyna. Jeżeli rekruter prowadzi w danym momencie wiele projektów rekrutacyjnych powinien poinformować o tym kandydata i zachęcić go do samodzielnego śledzenia statusu rekrutacji. Obie strony unikną w ten sposób nieporozumień.

Kontakt telefoniczny to również bardzo dobry sposób na nawiązanie bliższej relacji, która w przyszłości może zaprocentować na korzyść zarówno rekrutera jaki i kandydata. Jeśli chodzi o formę kontaktu, zdecydowanie preferowaną formą jest kontakt telefoniczny, nawet krótki. Jednak niezależnie od tego jak bardzo kandydatowi zależy na oferowanym wakacie, nie powinien zbyt często dzwonić z pytaniem o jego kandydaturę. Jeśli konsultant nie odbiera lub nie może w danym momencie rozmawiać, należy wysłać krótkiego maila z prośbą o przedstawienie statusu rekrutacji i cierpliwie poczekać na informację zwrotną. Jeśli jednak kandydat nie otrzymuje informacji zwrotnej, powinien skontaktować się ponownie. Podejmując współpracę z daną firmą rekrutacyjną musimy zaufać, że konsultant zna potrzeby i oczekiwania danego klienta i zależy mu na owocnym zakończeniu projektu. 


Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku pracy, rozwoju zawodowym, wymaganiom stawianym przez pracodawców? Prześlij swoje pytanie na adres mailowy kontakt@youngpro.pl.





2013-01-12 ,