Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Marzysz o pracy w marketingu? Poznaj kilka definicji, które pomogą ci się odnaleźć

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_41c6dad65f2327743.jpg
Marzysz o pracy w marketingu? Poznaj kilka definicji, które pomogą ci się odnaleźć

Podjęcie pracy w marketingu może być nie lada wyzwaniem nawet dla młodej, energicznej osoby z głową pełną pomysłów. Zanim staniemy się częścią zespołu przygotowującego ciekawe projekty, warto poznać kilka podstawowych pojęć stosowanych w marketingowym żargonie.


Marketing jaki jest, każdy widzi. Istnieje ponoć 2000 jego definicji (źródło: http://golczyk.com/moja-kreatywna-definicja-marketingu/). Ale tak naprawdę o tym, jaka jest specyfika pracy w dziale marketingu korporacji czy agencji, absolwenci przekonują na własnej skórze, dopiero gdy przekroczą progi nowej firmy. Zazwyczaj wkraczają w świat, gdzie funkcjonują już zgrane zespoły, których członkowie porozumiewają się w żargonie nie zawsze zrozumiałym dla nowicjuszy. Dlatego warto poznać przynajmniej podstawowe pojęcia niezbędne w pracy marketingowca.
 


E-commerce lub handel elektroniczny

Niektórzy mówią nawet „elektroniczna gospodarka” (źródło: http://eurovipnet.9com.pl/artykuly/e_commerce). Innymi słowy – wszystko, co dzisiaj się sprzedaje i kupuje online.



Content marketing
Jeżeli e-commerce jest królestwem, to rządzi nim król content. Raport firmy LeadBullet SA wskazuje, że ten rok ma być szczególnie udany dla firm, które opierają swoje kampanie na marketingu treści. Prawie 90 proc. specjalistów zauważyło, że content marketing (CM) najlepiej wzmacnia relacje z klientami, buduje ich lojalność wobec marki lub produktu (źródło: http://klinikaecommerce.pl/content-marketing-is-king/). Wiele branż opiera swoje działania marketingowe niemal wyłącznie na CM. Warto więc pamiętać, że 80 proc. klientów woli otrzymywać informacje o produktach w formie artykułów lub poradników niż za pośrednictwem staromodnej i nachalnej reklamy.


Targetowanie

Mimo że niektórzy marketingowcy uważają klientów za cel (target), to nie należy tłumaczyć tego terminu aż tak dosłownie. Targetowanie to dopasowanie komunikatów do grupy docelowej tak, by działania promocyjne przyniosły oczekiwany efekt: wzrost sprzedaży. (źródło: http://www.heuristic.pl/blog/e-marketing/207.html).
 

Office manager

To nowe określenie „swojskiego” kierownika biura lub zespołu. Zwykle ma pod sobą 6-10 osób. Koordynuje m.in. sprawnym obiegiem dokumentów w firmie, zajmuje się przygotowaniem umów z kontrahentami i decyduje o przyznaniu miejsca parkingowego najbliżej windy (źródło: http://www.careego.pl/3108/office-manager-praca-zarobki/).
 

Junior content manager

Jedno z najniżej położnych ogniw w hierarchii zespołu, ale za to obarczone dużą odpowiedzialnością za powstające komunikaty. Junior content manager zajmuje się administrowaniem witryny lub profilu na portalu społecznościowym, ma napięty do granic wytrzymałości grafik i długą ścieżkę kariery przed sobą (źródło: http://www.praca.pl/poradniki/lista-stanowisk/marketing-reklama-pr/content-manager_pr-1161.html).
 

Senior account manager

Zwany też „akantem” – jedno z najważniejszych ogniw w komunikacji między klientem, szefostwem firmy (lub agencji) a zespołem operacyjnym. „Akant” odbiera uwagi od klienta i przekazuje szefowi bądź daje je do dalszej obróbki przez copywriterów. Inicjuje pomysły na kampanię i dokonuje jej podsumowania. Wpływa na pracę zespołu copywriterów, art managerów, redaktorów i motywuje ich do działania i lepszej (jeszcze lepszej) pracy

(źródło: http://copywriter.net.pl/2008/12/kto-jest-kim-w-agencji-reklamowej-i-interaktywnej-dzial-obslugi-klienta/).
 

Roll-up

Na co dzień znajduje się w magazynku, a jego rolą jest graficzna identyfikacja. W czasie konferencji i spotkań biznesowych pełni funkcję promocyjną i wizerunkową.
 

Drukarka

Miejsce odpoczynku na drodze między kuchnią a biurkiem, a jednocześnie platforma wymiany poglądów, inspiracji i pomysłów. Uwaga – osoba najszybciej dobiegająca po wydruki może zostać uznana za nieformalnego biurowego dostarczyciela papieru!
 

Stół do piłkarzyków

Najważniejsze urządzenie biurowe nowoczesnej agencji reklamowej lub korporacji podążającej za najnowszymi trendami HR. Miejsce wyładowywania nadmiaru emocji lub wyciszania umysłu przed kolejną kampanią. Biurową alternatywą dla tego urządzenia bywa niekiedy elektroniczna tarcza do darta.
 


Oczywiście każda organizacja wykształca swój własny specyficzny żargon. Nie w każdej firmie znajdzie się też stół do piłkarzyków czy tarcza do darta. Jednak w każdej z nich absolwent ma możliwość pięcia się po drabinie prowadzącej na kolejne, coraz wyższe poziomy kariery zawodowej.





2015-05-20 ,