Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

7 nawyków, które niszczą Twoją produktywność [infografika]

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_396ef2ac3b1395458.jpg
7 nawyków, które niszczą Twoją produktywność [infografika]

Co to produktywność? To inaczej wydajność pracy, ilość jej jednostek skończonych w danym okresie czasu. To od organizacji czasu zależy, czy napiszemy w ciągu dnia napiszemy raport, zrobimy prezentację i przygotujemy się na zebranie, czy zaledwie odpiszemy na kilka maili. Przedstawiamy infografikę, która unaocznia 7 zgubnych nawyków. Czas je wyeliminować!

Infografika została przygotowana dla portalu Marketo.com i zestawia najpopularniejsze anty-produktywne maniery w humorystycznej formie. Jak pogrzebać swoje szanse na produktywny dzień?

  1. Sprawdzaj skrzynkę mailową co minutę. Przecież to zajmie tylko 2 minuty …, ale rozkojarzy, odciągnie od pracy, jeżeli zdecydujemy się odpowiedzieć na nowe wiadomości – potrwa dłużej, a gdy wrócimy do obowiązków, nie będziemy pamiętali na czym skończyliśmy. Lepiej już wyznaczyć sobie godziny pracy, w których sprawdzamy i odpowiadamy na maile. Najlepiej na początku, w środku i pod koniec dnia pracy.
  2. Zapuść swoje biurko. Wszystko może się przydać? Czy zestaw spinaczy, kubek po kawie, wczorajsza gazeta i zakurzone książki, rzeczywiście pomagają w wykonaniu bieżących obowiązków? A może jedynie odciągają uwagę? W organizacji biurka panuje jedna podstawowa zasada – im mniej, tym lepiej.
  3. Niewygoda to cnota! Spartańskie warunki są ponoć wysoce wychowawcze, mało jednak sprzyjające produktywności. Na dobrym krześle nie warto oszczędzać. Wybrać należy takie z podłokietnikami i profilowanym siedziskiem.
  4. Rób wszystko na raz. Multitasking to ostatnio modne słowo. Jak jednak wykazały badania, robienie kilku rzeczy na raz redukuje zdolności poznawcze naszego umysłu o około 10 pkt. IQ. Zadania lepiej już wykonywać po kolei, skupiając na każdym całą swoją uwagę.
  5. Ustawiaj przypomnienia i alerty na potęgę. Telefon, Outlook, Gmail, tablet, żółte karteczki dookoła monitora – wszystko alarmuje o ważnych spotkaniach i przypomina o deadline’nach. Cóż, bardziej to odciąga od pracy, niż zbliża do jej wykonania.
  6. Pozwól się zagadać, networking to podstawa. Polityka otwartych drzwi jest obowiązkowa, jeżeli chcesz pozostawać bezproduktywny – ironizują twórcy infografiki. Coś w tym jest, biurowy open space, czy akademik – jako taki to niebezpieczne miejsca dla pracy i nauki. Dwie solucje: 1) bądź asertywny/a – nie pomagaj, nie wdawaj się w small talking, 2) ucz się w czytelni, pracuj w domu/pokoju do pracy cichej/powieś na biurku wielką kartkę z napisem „nie przeszkadzać”.
  7. Stwórz niewiarygodnie długą listę rzeczy do zrobienia. Lista obowiązków to bardzo przydatne narzędzie – organizuje pracę i pozwala odczuć satysfakcję, za każdym razem kiedy wykreśla się z niej wykonaną pracę. Natomiast, zbyt długa i zbyt szczegółowa lista, tylko stresuje  – „do odhaczenia jeszcze tyle rzeczy”.





2012-12-24 ,