Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Pytanie do eksperta: co to CSR?

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_f1a79099433806684.jpg
Pytanie do eksperta: co to CSR?
Wielokrotnie w prasie, telewizji lub Internecie słyszymy o CSR (Corporate Social Responsibility). Czym tak naprawdę jest? CSR to społeczna odpowiedzialność biznesu, to nic innego jak działania przedsiębiorcy, które mają na uwadze interesy społeczne oraz ochronę środowiska. Odpowiedzialność, jaka spoczywa na przedsiębiorcy, w przypadku CSR to nie tylko spełnianie formalnych i prawnych wymogów, ale również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie. Jak wygląda to w Grafton Recruitment? Postanowiliśmy spytać eksperta - Iwonę Mitros, zajmująca stanowisko Marketing Coordinatora w Grafton Recruitment Poland.

Rosnąca rola CSR czyli „corporate social responsibility" – społeczna odpowiedzialność biznesu” zaczęła być widocznie zauważalna pod koniec  XX wieku i to głównie w krajach Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych czy Japonii. Zdaniem takiego autorytetu ekonomicznego jak Joseph Stiglitz współczesny system ekonomiczny dowiódł, że maksymalizowanie dochodów przez duże organizacje nie wpływa na zwiększenie wydajności gospodarki, ani na poprawę zasobności społeczeństwa. Dlaczego? Równolegle pojawia się wiele czynników wpływających na niedoskonałość wolnego rynku.

Coraz większe naciski społeczne, związane z pojawiającymi się skandalami dotyczącymi dużych organizacji rozpoczęły debatę na temat odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wyjście na jaw wielu, od dawna skrywanych  tajemnic dużych korporacji związanych z zaniedbywaniem kwestii ekologicznych, wykorzystywaniem nieletnich do pracy czy nieludzkie traktowanie pracowników w krajach trzeciego świata miały ogromne znaczenie dla popularyzacji polityki CSR na świecie.

Obecnie wiele organizacji  szczyci się działaniami w ramach odpowiedzialności społecznej. Umiejętne wykorzystanie polityki CSR zwiększa zaangażowanie pracowników zarówno w ramach dodatkowych inicjatyw jak i regularnej pracy. Kreowanie dobrych praktyk wpływa nie tylko na dzisiejszą pracę naszych pracowników ale również  utrwala ich niektóre zachowania w przyszłości. Budowanie długotrwałych relacji wpływa na motywację pracowników, co z kolei ma bezpośredni wpływ na efektywność ich pracy. Jednocześnie tego typu działania pozytywnie wpływają na wizerunek firmy na zewnątrz.

Firma Grafton Recruitment w miarę możliwości angażuje swoich pracowników do wspólnych inicjatyw, które mamy nadzieję pomagają innym. W ramach Polski zorganizowaliśmy zbiórkę funduszy na zakup zabawek i książek do świetlicy oddziału dziecięcego szpitala onkologicznego w Poznaniu. Jednocześnie nasz poznański zespół współpracuje z Fundacją Drużyna Szpiku, gdzie można zostać honorowym dawcą szpiku. Już za dwa tygodnie, dokładnie 15 września weźmiemy udział w biegu Poznań Business Run, który we współpracy z Fundacją Jaśka Meli Poza Horyzonty pomaga zbierać fundusze dla osób potrzebujących protez.

Te działania nie ograniczają się tylko do Polski. Podobne inicjatywy realizowane są też w ramach Grafton Recruitment w innych krajach. Nasza firma w Czechach sponsorowała zakup respiratora dla dzieci i regularnie pomaga osobom niepełnosprawnym oraz matkom wracających z urlopów wychowawczych znaleźć pracę.

Działania w ramach odpowiedzialności biznesu nie muszą mieć wymiaru materialnego. To mogą być szkolenia i warsztaty dla osób mających problemy ze znalezieniem pracy lub wolontariat pracowników w ramach konkretnego projektu. Możliwości pomocy są nieograniczone. Wystarczą dobre chęci i zaangażowanie. Wymierne korzyści troszczenia się o innych będą niebawem widoczne.


Chcesz dowiedzieć się więcej o rynku pracy, rozwoju zawodowym, wymaganiom stawianym przez pracodawców? Prześlij swoje pytanie na adres mailowy kontakt@youngpro.pl





2013-09-03 ,