Jak wygląda praca w LPP?

Aktualizacja: 18 sierpnia 2022
8 min
Reserved, Cropp, House, Mohito czy Sinsay to marki doskonale znane większości młodych ludzi. Wszystkie należą do firmy LPP - jednego z największych polskich pracodawców i producentów odzieży. Ze względu na przyjętą misję, wizję i wartości LPP ma bardzo dużo do zaoferowania ludziom młodym, ambitnym i pracowitym. Rekrutuje na stanowiska w różnych lokalizacjach i różnych specjalnościach - od obsługi klienta przez marketing, handel zagraniczny, IT aż po projektowanie i kreację. Jest to zdecydowanie firma, na którą powinni zwrócić uwagę studenci i absolwenci.Jak wygląda praca w LPP?

LPP - podstawowe informacje

LPP to rodzinna polska firma będąca wiodącym producentem odzieży. Jej historia sięga początków lat 90. XX w., a od 2001 roku LPP jest notowana na polskiej giełdzie. Na początku firma zajmowała się importem ubrań z Azji do wielkoformatowych sklepów w Polsce, ale w miarę rozwoju rynku właściciele podjęli decyzję o stworzeniu swojej pierwszej marki - Reserved i zbudowaniu własnej sieci sprzedaży. Z biegiem lat spółka poszerzała portfolio swoich marek i tak dziś Grupę LPP, obok brandu Reserved tworzą jeszcze - Cropp, House, Mohito i Sinsay. Obecnie LPP posiada ponad 1700 sklepów o łącznej powierzchni blisko 1,5 milionów metrów kwadratowych. Prowadzi sprzedaż stacjonarną nie tylko w Polsce, ale także w wielu krajach Europy, a także w Azji i Afryce - łącznie w 25 państwach. LPP jest również ważnym graczem na rynku e-commerce - posiada sklepy internetowe między innymi w Polsce, Niemczech, Francji, Danii, Hiszpanii, Belgii, Austrii, Portugalii, Rumunii, Czechach, Chorwacji, na Słowacji i na Węgrzech. W sumie oferta marek LPP dostępna jest na prawie 40 rynkach. Spółka zatrudnia ponad 24 tysięcy osób w kraju i za granicą. Produkcja odzieży odbywa się w w dużej mierze w Azji, ale także we Włoszech, Portugalii, Rumunii, Turcji, Maroko, Tunezji czy Polsce. Na swoim koncie LPP posiada wiele znaczących wyróżnień, między innymi nagrodę Narodowy Sukces, nagrodę miesięcznika Forbes, nagrody Dziennika Rzeczpospolita “Zielony Orzeł” i “Orzeł Innowacji”, a także wielokrotnie utytułowana została nagrodą Giełdowa Spółka Roku przyznawaną przez redakcję Puls Biznesu.

Misja, wizja i wartości LPP

LPP posiada jasno określoną misję, wizję i wartości, którymi się kieruje. Dzięki temu firmie udało się wypracować konkretne standardy dotyczące organizacji pracy, obsługi klienta, relacji z kontrahentami, a także społecznej odpowiedzialności biznesu.

Misja: LPP stawia sobie za cel pomoc klientom w wyrażaniu emocji i spełnianiu marzeń poprzez wygląd. Innymi słowy, firma chce tworzyć ubrania, które pozwolą klientom na ekspresję. Jest to niezwykle ważne - każdy z nas posiada pewną osobowość, a także uczucia i potrzeby, które powinniśmy móc określać w sposób, który najbardziej nam odpowiada.

Wizja: LPP stawia na pasję jako podstawowy motor działalności. Firma mierzy wysoko, chcąc stać się najlepszą marką odzieżową na świecie.

Wartości: Niezmienne od lat i kluczowe w codziennej działalności wartości firma określa hasłem FAST. Pod każdą literą kryje się ważna cecha lub postawa, która jest bliska wszystkim pracownikom LPP.

  • F - fire-fuelled - energia, pasja, duma z bycia częścią firmy
  • A - ambition-driven - ambicja, poszukiwanie nowych wyzwań, odwaga
  • S - socially-responsible - społeczna odpowiedzialność biznesu, troska o pracowników, partnerów i środowisko
  • T - team-oriented - równość, uczciwość, szacunek, sprawiedliwość, tolerancja

Społeczna odpowiedzialność LPP

Firma LPP wdrożyła szereg projektów i inicjatyw wpisujących się w koncepcję zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Oto niektóre z nich:

  • Od 2020 r. realizuje program Eco Aware Production. Od 2017 r. sprzedaje ubrania z kolekcji Eco Aware, a w 2023 r. planuje wprowadzić we wszystkich sklepach punkty zbiórki odzieży używanej.
  • Firma dba o bezpieczeństwo chemiczne produkowanych tekstyliów - jest członkiem organizacji ZDHC (Zero Discharge of Hazardous Chemicals).
  • Wykorzystuje opakowania i metki recyklingowane lub pozbawione folii.
  • Serwery i sklepy internetowe LPP są zasilane zieloną energią, a do 2025 r. wszystkie sklepy stacjonarne będą objęte inicjatywą Eco Aware Stores.
  • Firma dba o rozwój pracowników, a także poprawę warunków edukacyjnych w krajach, w których prowadzi inwestycje.
  • LPP deklaruje troskę o prawa pracownicze i bezpieczeństwo pracy w fabrykach azjatyckich dostawców.
  • Firma jako jeden z największych płatników podatku w Polsce przyczynia się do wzrostu gospodarczego. Włącza się także w rozwój miast, w których mieszczą się biura spółki.
  • LPP wprowadza innowacyjne rozwiązania w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw i fashion tech.
  • Stwarza możliwości zatrudnienia i rozwoju osobom z niepełnosprawnościami.
  • Firma wspiera osoby zagrożone wykluczeniem społecznym w ramach działalności Fundacji LPP.

LPP - lokalizacje

Sprawne działanie firmy jest wynikiem świetnej koordynacji pracy jej poszczególnych działów. Perspektywy kariery w LPP są naprawdę ciekawe - od pracownika sklepu przez projektanta, kupca mody, pracownika helpdesku aż po pracownika IT czy rekrutera. W zależności od wybranego stanowiska inna może być lokalizacja pracy:

  • Gdańsk - centrala firmy, siedziba zarządu, kluczowe departamenty, projektowanie kolekcji marek Reserved, Cropp i Sinsay
  • Kraków - biuro projektowe i działy sprzedaży marek House i Mohito
  • Warszawa - biuro projektowe marki Reserved
  • Pruszcz Gdański i Brześć Kujawski - centra logistyczne
  • Szanghaj - pozyskiwanie dostawców, wsparcie produkcji, kontrola jakości, nadzór nad przestrzeganiem praw pracowniczych i zasad bezpieczeństwa zgodnie z Code of Conduct
  • Dhaka - koordynacja produkcji w miejscowych fabrykach

Ponadto w każdym kraju, w którym działają sklepy grupy LPP, istnieją przedstawicielstwa do zarządzania sprzedażą na lokalnym rynku.

Możliwości rozwoju w LPP

Ludzie są fundamentem firmy, a rozwój pracowników to jedno ze zobowiązań LPP w ramach zasad zrównoważonego rozwoju. W ciągu ostatniego roku firma znacznie rozbudowała zespół oraz zainwestowała w rozwój pracowników. Pod względem HR na uwagę zasługuje także rosnąca ilość rekrutacji i awansów wewnętrznych. LPP umożliwia swoim pracownikom nie tylko rozwój zawodowy i wspinanie się po szczeblach kariery, ale także rozwój osobisty, między innymi w ramach wolontariatu pracowniczego.

Spółka jest otwarta na ludzi zaangażowanych, chętnych do pracy i gotowych na zdobywanie nowych umiejętności. Stara się docierać także do młodych, utalentowanych twórców zainteresowanych modą. Współpracuje z uczelniami wyższymi o profilu artystycznym i technicznym, a także organizuje konkursy umożliwiające odbycie stażu w LPP osobom utalentowanym, ale nieposiadającym wykształcenia branżowego.

Praca w LPP - benefity pracownicze

W jaki sposób LPP dba o swoich pracowników? Oto niektóre benefity, na które mogą liczyć osoby zatrudnione w tej firmie:

  • Dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla pracownika i członków rodziny
  • Dofinansowanie do karty sportowej
  • Zniżki na zakupy w salonach wszystkich marek należących do spółki
  • Pakiet relokacyjny
  • Program Poleceń Pracowniczych
  • Dofinansowanie do studiów kierunkowych oraz kursu języka angielskiego
  • Dostęp do platformy e-learningowej z bogatą ofertą darmowych kursów
  • Wolontariat pracowniczy
  • LPP Team – zespół sportowy sponsorowany przez firmę
  • Prezenty świąteczne, wyprawki dla malucha i wiele winnych

Jakie marki należą do firmy LPP?

LPP jest właścicielem 5 dobrze znanych marek odzieżowych:

  • Reserved
  • Cropp
  • House
  • Mohito
  • Sinsay

Praca w Reserved

Marka Reserved oferuje odzież damską, męską i dziecięcą, a jej kolekcje stanowią połączenie klasycznych wzorów z modowymi nowościami. Czerpią także z wielokulturowości i są inspirowane przez alternatywnych influencerów. W asortymencie Reserved znajdziemy kolekcję Eco Aware tworzoną w duchu odpowiedzialnej mody. Rynek e-commerce obejmuje 32 kraje. W pracy w sklepach Reserved dobrze odnajdą się osoby, dla których moda jest pasją. Do obowiązków sprzedawcy należy miła i profesjonalna obsługa klienta, sprzedaż, praca z produktem oraz dbanie o wizerunek salonu i ekspozycję produktów. W salonach zatrudniani są także dekoratorzy, którzy są odpowiedzialni za aranżację sklepu, a także dyrektor salonu i jego zastępca.

Praca w Cropp

Cropp to marka o profilu streetwearowym posiadająca w swojej ofercie szeroki wybór ubrań damskich i męskich, obuwia i akcesoriów. Marka stawia na kreowanie przez klientów własnego wizerunku i wyrażanie siebie. Inspiruje się współczesną kulturą, a poprzez swoje produkty wspiera tematy zaangażowane społecznie. Realizuje także standardy Eco Aware czyli tworzy m odę bardziej przyjazną środowisku. Stanowiska oferowane w salonach Cropp to: sprzedawca, starszy sprzedawca, dekorator, kierownik salonu, asystent kierownika salonu, zastępca kierownika. Do pracy w Cropp poszukiwani są ludzie aktywni, ambitni i wyluzowani.

Praca w House

House jest marką skierowaną do osób młodych lubiących miejski styl. W swoich kolekcjach łączy najnowsze trendy ze stylem casual, umożliwiając klientom eksperymentowanie z modą. Inspiruje się popkulturą i mediami społecznościowymi. House w swoim asortymencie posiada ubrania damskie i męskie. Prowadzi sklepy w Polsce i za granicą, w których zatrudnia sprzedawców, dekoratorów, kierowników salonów, asystentów kierownika salonu oraz zastępców kierownika. W pracy w House odnajdą się osoby młode, aktywne, lubiące miejski styl i zainteresowane modą.

Praca w Mohito

Mohito to brand skierowany wyłącznie do kobiet. Marka stawia na niebanalność i elegancję. Inspiracje czerpie ze światowych wybiegów mody Jej ubrania mają olśniewać i zaskakiwać, ale jednocześnie być wygodne, tak aby nadawać się na codzienne okazje. W sklepach zatrudnia się pracowników na stanowiskach: sprzedawca, dekorator, kierownik salonu, asystent kierownika, zastępca kierownika salonu. LPP do pracy w salonach Mohito zaprasza osoby dynamiczne, chętne do pracy w zespole, zainteresowane modą.

Praca w Sinsay

Sinsay to najmłodsze “dziecko” grupy LPP. Jest to marka stworzona przede wszystkim z myślą o nastolatkach i młodych kobietach, choć w asortymencie znajdziemy także ubrania męskie, serię Baby oraz kosmetyki i akcesoria do domu. Sinsay oferuje rzeczy modne, ale jednocześnie w niskich cenach, co pozwala na tworzenie ciekawych stylizacji na każdy dzień. W Sinsayu pracują między innymi: sprzedawcy, starsi sprzedawcy, dekoratorzy, kierownik salonu, asystent kierownika i zastępca kierownika salonu. Praca w Sinsay to propozycja dla osób kreatywnych i dynamicznych.

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij