Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Studentki SGH najlepsze w polskiej edycji Henkel Innovation Challenge

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_da05f2eefe6248193.jpg
Studentki SGH najlepsze w polskiej edycji Henkel Innovation Challenge
Karolina Trofiniak i Karolina Jartych - studentki Szkoły Głównej Handlowej - zwyciężyły w polskiej edycji konkursu Henkel Innovation Challenge. Zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych.

W polskim finale studenckiego konkursu w szranki stanęło dziesięć drużyn. Zadaniem studentów było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych. Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku.

 

Studentki Szkoły Głównej Handlowej: Karolina Trofiniak i Karolina Jartych tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.

 

Obie finalistki studiują w języku angielskim. Karolina Trofiniak jest studentką kierunku International Economics, a Karolina Jartych - Finance and Accounting. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym zaprezentują swoje pomyły podczas światowego finału, który odbędzie się między 31 marca a 3 kwietnia 2014 r. w Dusseldorfie. Będą tam rywalizowały drużyny z 30 krajów całego świata: 13 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu, 4 krajów z Afryki,3 z Ameryki Południowej oraz z USA.

 

Trzy zwycięskie zespoły międzynarodowej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” otrzymają kolejno: za pierwsze miejsce - bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tys. euro, za drugie miejsce - 4 tys. euro, a za trzecie miejsce - 2 tys. euro. Poza tym wszyscy laureaci zaproszeni zostaną na spotkanie z prezesem zarządu firmy Henkel - Kasperem Rorstedem.

 

"To już szósta edycja konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania" – mówi koordynatorka projektu w firmie Henkel Sylwia Madej.

 

Szczegóły dotyczące konkursu są dostępne na stronie: www.henkelchallenge.com. Polskiej drużynie można kibicować na portalu społecznościowym Facebook: www.facebook.com/henkelchallenge .

 

Źródło: PAP - Nauka w Polsce





2014-03-20 ,