Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

SCITT "uruchomi" innowacyjne pomysły poznańskich studentów

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_a2d33c40157303670.jpg
SCITT

Studenckie Centrum Innowacji i Transferu Technologii (SCITT) - nowy model wspierania innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej, właśnie wkroczył w fazę testów. Jeśli się sprawdzi, na poznańskich uczelniach prace rozpoczną Menedżerowie Innowacji.

Dzięki modelowi SCITT skorzysta aż pięć grup: studenci, doktoranci, uczelnie, instytucje otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcy. SCITT poprzez Menedżerów Innowacji, czyli odpowiednie osoby na każdej uczelni, ma w odpowiedni sposób kojarzyć ze sobą przedstawicieli tych grup, aby komercjalizować rokujące pomysły rodzące się w głowach młodych twórców.

"Naszym zadaniem jest zbieranie informacji o innowacyjnych pomysłach studentów, tworzenie interdyscyplinarnych zespołów wspierających ich rozwój oraz wyszukiwanie spośród nich tych najbardziej obiecujących, które zasługują na wsparcie w postaci Voucherów Innowacji" - mówi Mariusz Lesiecki z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Jest on jednym z trzech Menedżerów Innowacji działających w ramach projektu SCITT. Pozostali działają na Politechnice Poznańskiej i Uniwersytecie Ekonomicznym.

Vouchery Innowacji to bony pieniężne umożliwiające studentom zakup specjalistycznych usług od naukowców, ekspertów, jednostek badawczo-rozwojowych. Dzięki tym usługom możliwe jest doszlifowanie pomysłu i ostatecznie doprowadzenie do jego komercjalizacji.

"W tym roku Vouchery Innowacji zostaną rozdane dwukrotnie. Każdy z nich jest wart 15 tys. zł" - wyjaśnia Izabela Chrzanowska, kierownik projektu SCITT w Poznańskim Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości (PAIP). "Pierwsze spotkanie w gronie Menadżerów opiniujących innowacyjne pomysły odbędzie się w czerwcu, a drugie prawdopodobnie pod koniec roku" - mówi.

Do oceny pomysłów Menedżerom Innowacji służą specjalne karty - kwestionariusze, które pomagają zmierzyć potencjał przedsięwzięcia m.in. możliwość jego zastosowania, gotowość twórcy do wdrożenia innowacji czy zdolność patentową.

Testy modelu potrwają ponad rok i mają zweryfikować skuteczność działań Menedżerów Innowacji w komercjalizacji pomysłów. Jeżeli pierwsza trójka odniesie sukces, PAIP będzie rekomendował wprowadzenie funkcji Menedżera Innowacji na stałe również na innych uczelniach, co powinno sprawić, że staną się one w niedalekiej przyszłości motorem napędzającym innowacyjność przemysłu i biznesu.

PAP - Nauka w Polsce





2012-04-24 ,