Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

LEGO w opakowaniach projektu młodych polskich projektantów?

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_59c64aaa1c1691245.jpg
LEGO w opakowaniach projektu młodych polskich projektantów?

Czwórka młodych projektantów z Poznania dostała się do finału konkursu The SCA Packaging Design Challenge organizowanego razem z firmą LEGO. Producent kultowych zabawek poszukuje rozwiązań innowacyjnych i ekologicznych, a dla najlepszej drużyny przewidziane są nagroda pieniężna i staże. Czy kreatywni Poznaniacy ułożą LEGO w opakowania swojego autorstwa? – Prezentacja w Brukseli wypadła bardzo obiecująco. Z niecierpliwością czekamy na wyniki – mówi Katarzyna Gliszczyńska, merytoryczny opiekun grupy.

The SCA Packaging to 2. największy producent kartonowych opakowań na świecie. Od 2008 roku organizuje międzynarodowy konkurs dla młodych designerów we współpracy z European Design Centres. W zeszłorocznej, 3. edycji, zadaniem uczestników było zaprojektowanie innowacyjnych i ekologicznych opakowań dla klocków LEGO i husteczek TEMPO. Z wyzwaniem zmierzyło się 145 teamów z 42 różnych krajów.

Projekt poznańskiej drużyny świetnie wpisał się w wymogi eksperckiego jury, trafił na listę 5 najlepszych konceptów i został zakwalifikowany do ścisłego finału. Monika Gościniak, studentka School of Form; Joanna Misiun, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Dominik Jatczyński, projektant i pasjonat grafiki 3D zaprezentowali swój pomysł LEGO IN ORDER TO PLAY w Brukseli, a także mieli okazję odwiedzić  fabrykę i główną siedzibę  LEGO w duńskim Billund.

Inicjatorką i organizatorką polskiej drużyny jest Katarzyna Gliszczyńska z Cloud Design, zajmująca się tworzeniem i przeprowadzaniem warsztatów dla firm i instytucji. Domeną jej pracy jest zarządzanie designem i innowacją, myślenie projektowe oraz techniki kreatywne. Skład zespołu uformował się w trakcie takiego właśnie warsztatu.

– Najpierw zebrałam, a następnie intuicyjnie i bezdyskusyjne podzieliłam grupę na zespoły mieszając płcie, doświadczenie oraz kompetencje – mówi Katarzyna Gliszczyńska. – Przeprowadziłam dwudniowe warsztaty w biurze coworkingowym Eureka Hub, podczas których wykorzystałam techniki kreatywne i design thinking. Pilotowałam i organizowałam następne spotkania. Ważne było zagrzewanie do walki, również przez uczestników z zewnątzr, udzielanie informacji zwrotnych pomiędzy grupami  oraz muzyka Mozarta w tle. To synchronizowało półkule mózgowe na relaks i koncentrację – dodaje z uśmiechem. A poważniejąc: Jednak kluczem była niezwykle ciężka praca, w trakcie której grupa wchodziła coraz głębiej w temat.

Jak wygląda finalny projekt? – Długo zastanawialiśmy się, analizowaliśmy problemy związane z użytkowaniem obecnego opakowania jak i samą zabawą klockami – mówi Joanna Misiun, młoda projektantka. – Cennymi wskazówkami okazały się opinie matek, dzieci i właściciela sklepu z klockami LEGO. Naszym głównym celem okazało się sprostanie największemu wyzwaniu – uniknięciu bałaganu towarzyszącemu zabawie klockami. Zaproponowaliśmy, by opakowanie zamiast od góry otwierać od frontu, tworząc dzięki temu funkcjonalną kuwetę na klocki, która ułatwia ich dobór podczas zabawy i minimalizuje potrzebę ich wysypania z opakowania.

Poznańscy designerzy miło wspominają pracę twórczą nad projektem. – Do udziału w warsztatach zwabiło mnie hasło „LEGO”. Wychowałem się na klockach z kultowym logo, nawet dzisiaj nie przestają mnie fascynować. Praca nad projektem zaabsorbowała mnie tak bardzo, że weekendowe spotkania mijały jak najlepsza rozrywka – przyznaje Dominik Jataczyński. 

Zdaniem Moniki Gościniak duże wyrazy uznania należą się organizatorom konkursu. – Jako autorzy jednej z 5 najwyżej ocenionych koncepcji zostaliśmy zaproszeni do zwiedzenia fabryki LEGO w duńskim Billund, gdzie przedstawiliśmy nasz pomysł i poznaliśmy wyśrubowane standardy produktów tego słynnego producenta. Następnego dnia  uczestniczyliśmy w szkoleniu w siedzibie SCA Packaging i ponownie omówiliśmy naszą koncepcję. Miłym zaskoczeniem było to, że każdy projekt dostał swojego opiekuna, projektanta SCA. Naszą tutorką została Miriam, Hiszpanka, od 4 lat pracująca w głównej siedzibie SCA w Brukseli, która była finalistką pierwszej edycji konkursu – mówi Monika Gościniak.

Wyniki konkursu poznamy już 28 marca 2012 r.





2012-03-22 ,