Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Konsultanci telefonicznych biur obsługi zarabiają więcej od telemarketerów

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_aefcbf9bd8796957.jpg
Konsultanci telefonicznych biur obsługi zarabiają więcej od telemarketerów

Kryzys gospodarczy jest szczególnym wyzwaniem dla specjalistów zajmujących się sprzedażą. W tym czasie ich praca musi być jeszcze bardziej intensywna, aby przedsiębiorstwo uzyskało odpowiedni poziom sprzedaży. Równie istotną rolę pełnią pracownicy zajmujący się obsługą klientów, którzy utrzymują kontakt z klientami i pomagają w rozwiązywaniu ich problemów. 

Praca tych dwóch działów pozwala utrzymać odpowiedni poziom sprzedaży i satysfakcji klientów. Dzięki temu firmy mogą mieć pewność, że klienci nie tylko sami po raz kolejny skorzystają z jej oferty, ale również polecą ją swoim znajomym.

Według najnowszego Raportu Płacowego firmy Advisory Group TEST Human Resources najlepiej opłacanym stanowiskiem w dziale sprzedaży jest przedstawiciel handlowy, który może liczyć na średnie wynagrodzenie na poziomie 5,5 tys. zł brutto. Znacznie mniejsze zarobki wynoszące nieco powyżej 3 tys. zł brutto otrzymują asystenci ds. sprzedaży. Najniższą pensję poniżej 3 tys. zł brutto dostanie kandydat na stanowisko telemarketera.

Praca na tych stanowiskach wymaga od kandydatów umiejętności komunikacyjnych pozwalających w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, a uzyskiwane wynagrodzenie jest w dużej mierze uzależnione od wyników sprzedaży. Bardzo wymagająca jest również praca na najsłabiej opłacanym stanowisku telemarketera, która wymaga utrzymywania relacji z klientem oraz przekonania go do zakupienia oferowanego towaru bądź usługi wyłącznie za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Jednak stanowisko to nie jest uznawane przez kandydatów za prestiżowe.

O 17% mniejsze wynagrodzenie od przedstawiciela handlowego uzyska specjalista w dziale obsługi klienta, który może otrzymać  nieco powyżej 4,5 tys. zł brutto. Pensja na tym stanowisku jest jednak w zdecydowanie mniejszym stopniu uzależniona od skuteczności pracy. Odpowiedzialny za telefoniczny kontakt z klientem, udzielanie informacji i rozwiązywanie problemów konsultant telefonicznego centrum obsługi klienta otrzyma o 20% wyższe wynagrodzenie od zajmującego analogiczne stanowisko w dziale sprzedaży telemarketera. Przyczyną tej różnicy jest kluczowa rola jaką odgrywają pracownicy telefonicznych biur obsługi klienta w utrzymywaniu pozytywnych kontaktów z klientem, a także w rozwiązywaniu problemów technicznych. Pensję wyższą o około 10% od kolegi z działu sprzedaży uzyska asystent ds. obsługi klienta zarabiający niecałe 3,5 tys. zł brutto. Wynika to ze stosunkowo porównywalnych zakresów obowiązków na stanowiskach asystenckich w tych działach.





2013-02-07 ,