Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Gra łódzkich studentów na liście najpopularniejszych aplikacji

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_558e1433404713156.jpg
Gra łódzkich studentów na liście najpopularniejszych aplikacji
Łódzcy studenci podczas letnich praktyk zorganizowanych na Politechnice Łódzkiej stworzyli dwie aplikacje. Jedna z nich - gra do nauki angielskiego - jest już na liście TOP 100 Free Games w sklepie Windows Store.

Projekty opracowały interdyscyplinarne zespoły złożone ze studentów z Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Akademii Sztuk Pięknych. Aplikacje na platformy Windows 8 oraz Windows Phone powstały w laboratoriach Katedry Mikroelektroniki i Technik Informatycznych PŁ.
 
Efektem pracy jednego z zespołów jest gra "WordMatic" do nauki słówek, która znajduje się już na liście TOP 100 Free Games w sklepie Windows Store - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka łódzkiej uczelni Ewa Chojnacka.
 
"WordMatic" to gra łącząca funkcje edukacyjne z elementami typowymi dla zręcznościowej rozgrywki. Jej fabuła została osadzona w realiach fabrycznych – zespół wykorzystał analogię występującą pomiędzy nauką języków, a budowaniem złożonych maszyn mechanicznych.
 
Zadaniem gracza jest zdobywanie maksymalnie dużej liczby punktów w trwającej półtorej minuty rundzie, poprzez wybór poprawnych tłumaczeń w języku angielskim. Wybieranie odpowiedzi odbywa się przez dopasowywanie mechanicznych zębatek w wybrane miejsce maszyny. Długie ciągi prawidłowych odpowiedzi można w dowolnym momencie wymienić na punkty bonusowe.
 
Jak przyznaje jeden z jej twórców Piotr Andrzejewski, student informatyki PŁ, budowanie maszyny z zębatek przypomina proces nauki języka. "Znajomość pojedynczych słówek jest elementem niezbędnym do późniejszej konstrukcji wyrażeń, natomiast błędne użycie może niekiedy doprowadzić do poważnej +awarii językowej+" - wyjaśnił.
 
Gra zawiera także element rywalizacji z innymi graczami. Po każdej rundzie, w przerwie można zobaczyć prywatne statystyki rozgrywki i ranking wszystkich uczestników gry. Można też przejrzeć listę popełnionych błędów.
 
Twórcy gry planują dalszy jej rozwój. Plany zakładają przede wszystkim rozbudowanie i usystematyzowanie bazy słów, oraz podzielenie jej na różnorodne kategorie, np. tylko język potoczny lub słownictwo biznesowe. W tym celu studenci planują nawiązanie współpracy ze szkołami językowymi.
 
Efektem pracy innego, dwuosobowego zespołu jest projekt "DoG", czyli robot jako domowy zwierzak. Ma on swój początek w konkursie ogłoszonym w sierpniu przez firmy Microsoft oraz Parrot. Jego uczestnicy mieli wymyślić aplikację umożliwiającą ciekawe i innowacyjne wykorzystanie robota AR Drone 2.0.
 
Autorzy najlepszych pomysłów otrzymali tymczasowo egzemplarz quadcoptera, aby móc wykonać aplikację na platformę Windows Phone 8. Zespół łódzkich studentów zrealizował pomysł zamiany drona w domowego pupila.
 
"Nasza aplikacja pozwoli użytkownikowi na spacery ze swoim towarzyszem, zabawę z nim, wydawanie poleceń za pomocą komend głosowych, bądź pozostawi mu swobodę zachowania" – mówi Piotr Ojrzyński, student wydziału matematyki i informatyki Uniwersytetu Łódzkiego.
 
Za pomocą gałek na ekranie telefonu można sterować robotem. Posiadacz aplikacji będzie mógł także zrobić zdjęcia wykorzystując wbudowane w "psa" kamery lub zlecić pupilowi wykonanie jednej z 18 sztuczek.
 




2013-10-18 ,