Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Fundacja "GoodWill" wypromuje najwybitniejszych absolwentów SGH

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_3631cd12125919677.jpg
Fundacja

Integrowanie społeczności akademickiej SGH, wzmacnianie więzi między uczelnią a środowiskiem studentów, absolwentów i pracowników, promowanie najwybitniejszych studentów - to główne zadania fundacji "GoodWill", która rozpoczyna działalność w Szkole Głównej Handlowej. 

Jak informuje rzecznik prasowy SGH Marcin Poznań studenci z GoodWill chcą stworzyć fundację na kształt fundacji endowmentowych działających przy najlepszych uniwersytetach na świecie, takich jak Harvard lub Oxford. GoodWill ma się stać jednocześnie pierwszym bractwem na wzór uczelni amerykańskich.

GoodWill ma umożliwić najlepszym studentom wyjazdy np. na Summer University na Harvardzie czy udział w kursach Chartered Financial Analyst wraz z opłaconymi egzaminami. "Od samego początku głównym założeniem projektu było stworzenie czegoś trwałego na uczelni, w czym mogliby uczestniczyć wszyscy zainteresowani jej losem, a co za tym idzie także swoją przyszłością" - tłumaczy pomysłodawca projektu Piotr Mądry.

Pomysłodawcy fundacji zaczynają od projektu bluz akademickich z akronimem SGH i logo uczelni, które wybrali jako najbardziej uniwersalny gadżet uniwersytecki. Dzięki nim studenci będą mogli okazywać swoje przywiązanie do uczelni nie tylko podczas wydarzeń uczelnianych, ale także poza nią.

"Bluza SGH to nie tylko kolejny element garderoby. To symbol akademicki umożliwiający wyrażanie w swobodny sposób swojej przynależności do uczelni. Oprócz tego muszę przyznać, że jest to wysokiej jakości produkt opatrzony prestiżową i unikalną grafiką" - mówi Piotr Mądry.

Bluzy w różnych rozmiarach i dwóch kolorach do wyboru: szarym i - charakterystycznym dla SGH - zielonym, kosztują 89 zł (dla studentów) i 119 zł (dla absolwentów, wykładowców i pracowników SGH). 8 zł z każdej bluzy sprzedanej studentowi i 32 zł z każdej bluzy sprzedanej absolwentowi, wykładowcy czy pracownikowi to "cegła", która zostanie przeznaczona na jeden z trzech celów. Przy czym to sami kupujący będą mogli zdecydować w głosowaniu, na co przeznaczą swoją "cegłę". "Marzymy o wyremontowaniu sali ćwiczeniowej lub przygotowaniu chill-roomu w Bibliotece SGH" - dodaje Mądry.

Jednak GoodWill to nie tylko sprzedaż bluz i zbiórka pieniędzy. Drugi etap to GoodWill Business School (GBS) - cykl połączonych ze sobą warsztatów prowadzonych przez absolwentów SGH pełniących zarządcze role w korporacjach. To w pełni praktyczne zajęcia, które pokażą prawdziwy biznes od strony operacyjnej. GBS będzie okazją do poznania procesów zachodzących w biznesie od strony, której nie można znaleźć w podręcznikach do ekonomii.

"Dzięki GoodWill absolwenci mają okazję wrócić na uczelnię i podzielić się wiedzą" - wyjaśnia Anna Różańska z zespołu założycielskiego GoodWill. "Dla studentów to swoisty motywator, spotykają absolwentów, którzy osiągnęli zawodowe szczyty otrzymują od nich wiedzę praktyczną, sami osiągają szczyty, a później wracają na uczelnię i przekazują wiedzę młodszym studentom. W ten prosty sposób powstaje perpetuum mobile siły SGH" - tłumaczy. 

Według Piotra Mądrego w Polsce brakuje wciąż konkursów, które umożliwiałby promocję najwybitniejszych studentów, dając jednocześnie wsparcie finansowe. "Skupiamy się na drzemiącym w polskich studentach potencjale, stawiając sobie za misję, stworzenie im niezapewnionych dotąd możliwości rozwoju" - mówi.

Więcej na temat: www.mygoodwill.pl

www.naukawpolsce.pap.pl





2012-02-09 ,