Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

18 119 studentów nie może się mylić

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_936dc314767162888.jpg
18 119 studentów nie może się mylić

Tak imponująca grupa młodych i utalentowanych polskich studentów wskazała swoich Idealnych Pracodawców. Uroczysta gala Universum Student Awards 2012, na której ogłoszono zwycięzców, odbyła się 16 maja w Warszawie, w hotelu Mercure Grand.

Nagrodzeni pracodawcy zostali wyłonieni na podstawie badania Universum Student Survey prowadzonego co roku wśród studentów najlepszych uczelni w kraju (w tegorocznej edycji wzięło udział ponad 18 000 respondentów). Ranking ten, a także wiedza, która z niego płynie, to dla firm i organizacji narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku na rynku pracy (employer branding).

Trendy 2012: Polska i świat

Galę rozpoczęła niezwykle inspirująca (według zgodnej opinii wszystkich uczestników) prezentacja Claes'a Peyron'a z Universum Global, który wskazał na trzy główne globalne trendy we współczesnym świecie i ich wpływ na relację: grupa talentów vs grupa pracodawców. Zmieniająca się struktura demograficzna, otwieranie się nowych rynków pracy, ale przede wszystkim Internet i rozwój związanych z nim technologii mobilnych, to najważniejsze czynniki, które w znaczący sposób wpływają na strukturę zatrudnienia oraz sytuację młodych kandydatów na studia oraz pracodawców.

Trendy z rynku polskiego omówił Sebastian Dyla, Senior Employer Branding Consultant w Universum. Według najnowszego raportu Uniwersum Student Survey, najwięcej osób w 5 głównych branżach: Inżynieria, IT, Nauki Ścisłe, Nauki Humanistyczne oraz Biznes równorzędnie wskazuje bezpieczeństwo zatrudnienia oraz osiągniecie pozycji eksperta, jako najważniejsze cele kariery zawodowej. Według badania o wyborze pierwszego pracodawcy decyduje jego prestiż oraz możliwość zdobycia mocnych referencji na przyszłość.

Wnioski z raportu potwierdził panel dyskusyjny z udziałem studentów, który miał miejsce podczas gali Universum Student Awards. Kasia, Michał, Piotr, Krzysztof oraz Mariusz przedstawili obecnym pracodawcom, z jakimi problemami borykają się, wkraczając na rynek pracy.

Dobre praktyki

Jeszcze przed wręczeniem nagród w programie gali znalazły się dwa case study, które pokazały jak szerokie mogą być działania employer branding i jak skutecznie budują wizerunek pracodawcy. Karolina Rymkiewicz, Starszy Specjalista ds. Marki Pracodawcy i Młodego Talentu z PZU przedstawiła kampanię employer brandingową pod hasłem „Nie tłumacz, gdzie pracujesz”, która znacząco zmieniła postrzeganie firmy wśród docelowej grupy studentów.

Inny aspekt employer brandingu przedstawiła Magdalena Chudzikiewicz, Dyrektor ds. Marketingu i PR Grupy Polskapresse. Projekt "Junior Media" stał się podstawą do omówienia zagadnienia kampanii CSR jako możliwego elementu kształtowania pozytywnego wizerunku pracodawcy.

And the winner is...

Kulminacyjnym punktem gali było wręczeni nagród Idealnych Pracodawców w 5 głównych kategoriach: Nauki Humanistyczne, Nauki ścisłe, IT, Inżynieria i Biznes.

Poniżej przedstawiamy odbiorców statuetek, czyli trzech pierwszych miejsc. Pełny ranking Universum Top 100 dostępny jest na www.universumglobal.com.

W Biznesie zwyciężyła firma Ernst & Young, dalej na podium znaleźli się Google Poland oraz TVN S.A.W branży Inżynieria ponownie triumfowała Skanska Grupa. Drugie miejsce zajął pojawiający się po raz pierwszy w rankingu Volkswagen (incl. Audi, Porsche), a trzecie Budimex. Złoto w IT zdobyło Google Poland, srebro Microsoft, a brąz IBM Polska. Ta trójka nie oddała swoich miejsc od zeszłego roku. W Naukach ścisłych pierwsze miejsce zajął L'Oréal Polska, zaraz za nim uplasowała się Polpharma, a podium zamknęła firma Nestlé Polska. TVN S.A. okazał się ponownie bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o branżę: Nauki humanistyczne. Drugie miejsce zajęła Telewizja Polska, a na trzecim znalazło się Google Poland, pojawiające się już po raz trzeci w pierwszej trójce Idealnych Pracodawców 2012.

Przedstawiciele zwycięskich firm zgodnie podkreślali, że komunikacja ze studentami jest dla nich bardzo ważna i jest wynikiem pracy całych zespołów, współpracy z uczelniami, a także konsekwentną polityką w zakresie empoyer branding, także przy współpracy Universum.





2012-05-17 ,