Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Warszawski Newsletter Kariery Youngpro.pl 16.01.2012

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_32a152b8635080515.jpg

Warszawski Newsletter Kariery Youngpro.pl 16.01.2012Warszawski Newsletter Kariery Youngpro.pl 16.01.2012





****

XVII Konkurs o Nagrodę Siemensa

 

Konkurs o Nagrodę Siemensa, ogłaszany na podstawie porozumienia pomiędzy Politechniką Warszawską a firmą Siemens Sp. z o.o., służy promowaniu wybitnych osiągnięć w technice i badaniach naukowych prowadzonych przez pracowników instytucji akademickich i pozaakademickich w Polsce.

W Konkursie o Nagrodę Siemensa mogą być przedstawiane prace z obszarów działalności firmy Siemens AG, a przede wszystkim z następujących dziedzin i dyscyplin naukowych:

elektrotechnika i energetyka, w szczególności w zakresie wytwarzania, przesyłania i wykorzystywania energii elektrycznej, elektronika, w szczególności w zakresie telekomunikacji i informatyki, a także podzespołów elektronicznych, automatyka, transport szynowy,inżynieria biomedyczna.

W wyniku postępowania konkursowego przyznawane są następujące Nagrody:

  • Nagroda badawcza Siemensa za szczególne wyniki badań naukowych dające się zastosować w praktyce. Do Nagrody badawczej Siemensa mogą być zgłaszane zarówno osoby, jak i zespoły badawcze. Wysokość Nagrody badawczej Siemensa wynosi 40 000 PLN.
  • Nagroda promocyjna Siemensa za wybitne prace doktorskie i/lub habilitacyjne. Do Nagrody promocyjnej zgłaszane są pojedyncze osoby. Wysokość Nagrody promocyjnej Siemensa wynosi 30000 PLN, z tym, że w danym roku może być ona podzielona maksymalnie na dwie nagrody.

Termin zgłoszenia prac upływa dnia 28 lutego 2012 roku, w którym przyznawana i wręczana jest Nagroda.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Politechniki Warszawskiej.


****

22 stycznia kończy się rekrutacja do projektu Wolontariat Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012

Co: wolontariat miejski podczas UEFA EURO 2012

Kiedy: rekrutacja tylko do 22 stycznia 2012

Gdzie: miasta gospodarze EURO - Gdańsk, Poznań, Warszawa, Wrocław

Dla kogo: osoby władające językami obcymi


Gdańsk, Poznań, Warszawa i Wrocław chcą pozyskać łącznie 3000 wolontariuszy, którzy włączą się w przygotowania UEFA EURO 2012 w tych miastach.

Zasady rekrutacji oraz zakres szkoleń są identyczne w każdym z 4 Miast Gospodarzy. Na chętnych czeka test online z angielskiego przy zapisie.

Rekrutacja online tylko do niedzieli [22 stycznia]. W maju 2012 odbędną się natomiast niezbędne szkolenia.

Do zadań wolontariuszy należeć będzie udzielanie informacji turystom, kibicom, dziennikarzom oraz mieszkańcom Miast Gospodarzy podczas Turnieju. Będą oni obecni na lotniskach, dworcach, w pobliżu stadionów, w strefach kibica, placówkach medycznych, etc.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wolontariatu Miast Gospodarzy UEFA EURO 2012.

 

****

Projekt Nation and Indentity

Co: projekt historyczny

Kiedy: luty/czerwiec 2012

Gdzie: Krzyżowa (Polska) i Padwa (Włochy)

Dla kogo: studenci w wieku 20-27 lat z przynajmniej dobrą znajomością języka angielskiego


Dom Spotkań z Historią zachęca wszystkich studentów w wieku 20-27 lat do udziału w projekcie Nation and Indentity. Projekt Nation and Identity – organizowany jest przez fundację Kreisau-Initiative we współpracy z organizacjami z pięciu państw europejskich.

W trakcie projektu 40 uczestników z pięciu europejskich krajów będzie debatować o tym, co dla dzisiejszych młodych ludzi znaczą takie pojęcia jak naród i patriotyzm. Czy narodowość determinuje naszą tożsamość? Jak zdefiniować patriotyzm bez obaw o popadanie w nacjonalizm? Uczestnicy wezmą udział w serii politologicznych i historycznych warsztatów poświęconych tematyce narodowości i tożsamości. W trakcie spotkań postaramy się zrozumieć jak zmieniało się znaczenie takich pojęć jak naród, patriotyzm i nacjonalizm w ciągu XX wieku oraz jak używane są one w debatach politycznych społecznych w początkach XXI wieku. Jednocześnie wszyscy uczestnicy przeprowadzą wywiady z młodymi ludźmi z własnego środowiska i sami zbadają jak młodsze pokolenia podchodzą do tej problematyki.

W projekcie wziąć udział mogą obywatele Polski, Niemiec, Włoch, Grecji i Austrii w wieku 20-27 lat. Wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego. Spotkani odbędą się w Krzyżowej (Polska) oraz w Padwie (Włochy) w lutym i czerwcu 2012 roku. Koszt udziału w projekcie to 100 Euro, organizatorzy pokrywają także 75% kosztów podróży.

Więcej informacji znajdziesz na stronie organizatora.

 

****

Trwa badanie Universum Student Survey

Co: badanie oczekiwań studentów względem pracodawców

Dla kogo: studenci

  

Trwa kolejna edycja badania Universum Student Survey. Na studentów, którzy wezmą udział w badaniu, czekają płatne praktyki w Universum i stypendia. Universum Student Survey to największe w Polsce badanie opinii studentów na temat ich przyszłej kariery i oczekiwań wobec pracodawcy.

W tym roku organizatorzy przygotowali dla uczestników badania specjalne nagrody:

  • siedem płatnych praktyk w jednym z biur Universum – w Nowym Jorku, Sztokholmie lub Szanghaju;
  • dziesięć specjalnych Stypendiów Universum o wartości 4000 PLN każde.

Dodatkowo, każdy kto wypełni ankietę, otrzyma bezpłatnie przewodnik WetFeet Insider Guide (o wartości 60 PLN), który pomoże mu odnaleźć się na rynku pracy. Wypełnienie ankiety zajmuje ok. 13 minut. Badanie jest niezależne, a wszystkie wypowiedzi anonimowe.

Link do badania.


****

Centrum "Kopernik" Szuka Młodych Naukowców Showmanów

Co: konkurs na prezentację

Kiedy: rejestracja do końca stycznia 2012 r.

Gdzie: Centrum Nauki Kopernik w Warszawie

Dla kogo: reprezentaci nauk ścisłych

 

Konkurs dla młodych naukowców, którzy potrafią z pasją opowiedzieć o swoich badaniach, organizują warszawskie Centrum Nauki "Kopernik" i British Council. Do wygrania jest 30 tysięcy zł.

Konkurs FameLab wymyślili Brytyjczycy, pierwsza jego edycja odbyła się w 2005 roku podczas Cheltenham Science Festival. Ale w ubiegłym roku FameLab zorganizowano już w 21 krajach na całym świecie. Uczestnik ma trzy minuty, aby jak najbardziej atrakcyjnie opowiedzieć o dziedzinie nauki, którą się zajmuje, albo o swoich badaniach.

Podczas prezentacji nie można wykorzystywać urządzeń multimedialnych, komputera, rzutnika i tym podobnych. Można za to posługiwać się tylko rekwizytami, które uczestnik konkursu sam jest w stanie wnieść na scenę i samodzielnie je obsłużyć.

Konkurs jest przeznaczony dla reprezentantów nauk ścisłych i technicznych. Wziąć w nim mogą udział badacze ze stopniem naukowym i studenci najstarszych roczników.

Zwycięzca pierwszej polskiej edycji FameLab dostanie 30 tys. zł na badania oraz 5 tys. zł na własne wydatki. Pojedzie także na światowy finał konkursu, który co roku odbywa się w Wielkiej Brytanii.

Do udziału w konkursie można się zgłaszać do końca stycznia. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej www.famelab.org.pl.

 

****

SKUTECZNY MENEDŻER NIE MUSI CHODZIĆ W SPODNIACH

W powszechnej świadomości utarł się pogląd, że lepszym menedżerem jest mężczyzna, którego do pełnienia takiej funkcji mają  predysponować pewne szczególne − rzekomo przypisane jego płci − cechy charakteru. A co na ten temat sądzą sami menedżerowie i menedżerki? Badania przeprowadzone przez firmę Diners Club w ramach programu Talent Club wykazały, że chociaż większość z nich dostrzega różnice w sposobie pracy kobiet i mężczyzn menedżerów, to jednak nie uważa, żeby miały one wpływ na ich efektywność i osiągnięcia zawodowe.

Przejdź do artykułu.


****

„IKS” ZARZĄDZA „IGREKIEM”, CZYLI ZDERZENIE POKOLEŃ W PRACY

Przedstawiciele pokolenia X to obecnie trzydziesto- i czterdziestoletni pracownicy, którzy dzięki wyznawanym wartościom, zaangażowaniu w pracę i zdobytemu już doświadczeniu dziś zajmują stanowiska kierownicze. Do swoich zespołów coraz częściej zatrudniają młodych, wykształconych, urodzonych w latach 80. tak zwanych przedstawicieli pokolenia Y. Ci drudzy dokładnie wiedzą ile chcą zarabiać, jak pracować, żeby każdy dzień był wyzwaniem, ale nie poświęcą życia prywatnego kosztem pracy. Jak powinni efektywnie współpracować?

Przejdź do artykułu.





2012-01-16 ,