Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Wywiad z Rafałem Łazurem Junior Recruitment Specialist w Capgemini

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_837252c2167506206.jpg
Wywiad z Rafałem Łazurem Junior Recruitment Specialist w Capgemini
Jak łączyć sztukę dyplomacji z promocją marki pracodawcy, jednocześnie szukając talentów na uczelni? O tym jak wygląda praca rekrutera i ambasadora, o skojarzeniach z branżą, o podstawowych błędach kandydatów i radach dla przyszłych pracowników BPO opowiada Rafał Łazur - Junior Recruitment Specialist w Capgemini.

Bierzesz udział w programie Ambasador – na czym polega Twoja praca?

- Moja praca polega na promowaniu i reprezentowaniu marki Capgemini pośród studentów. Tak krótko określiłbym w sposób bardzo oficjalny moje obowiązki.  Jak to jednak wygląda w praktyce? Jako Ambasador m.in. organizuję szkolenia oraz różne wydarzenia dla studentów i nie tylko.  Staram się nawiązywać współpracę pomiędzy naszą firmą a uczelnią na jaką uczęszczam, w taki sposób aby obydwie strony wyciągały z tego korzyści.    

Jakich studentów szukasz jako Ambasador? 

- Szukam osób ambitnych i chcących się rozwijać. Takich, którzy mają ten „ogień w brzuchu”. Nie bojących się wyzwań. Niemałym bowiem sprawdzianem własnej wytrwałości jest studiowanie i zdobywanie doświadczenia jednocześnie, ale jest na prawdę warto. 

Będąc ambasadorem trzeba silnie utożsamiać się z marką pracodawcy – dlaczego w Twoim przypadku wygrało Capgemini?

- Mój pierwszy kontakt z Capgemini miał miejsce w styczniu tego roku. Brałem wtedy udział w szkoleniu zorganizowanym przez firmę w firmy jej siedzibie. Spodobała mi się atmosfera panująca w biurze, ale też wszyscy znajomi pracujący tu bardzo chwalili sobie firmę. Czy można o lepszą rekomendację? Czym jest nawet najlepiej płatna praca jeśli nie chodzi się tam z przyjemnością.

Jednocześnie pracujesz w dziale rekrutacji – to idealne połączenie. Promujesz pracodawcę w środowisku akademickim, a później spotykasz kandydatów na rozmowach kwalifikacyjnych. Jak według Ciebie studenci postrzegają branżę BPO?

- Szczerze mówiąc skojarzenia nie zawsze są zbyt pozytywne. Często dla moich rówieśników branża BPO i popularne „korpo” są tożsame z bezmyślnym wklepywaniem faktur i nie kojarzy im się z miejscem gdzie będą mogli się rozwijać. 

Na bieżąco obserwujesz środowisko akademickie i aktualnych studentów. Którzy pośród nich mają największe szanse na karierę w BPO? 

- Moimi osobistymi faworytami są osoby, które działają mocno poza uczelnią w różnego rodzaju organizacjach. Wykształcenie to jedno, ale gdy dołożymy do tego doświadczenie zdobyte w  strukturach wszelakich organizacji, często będących praktycznie symulacjami dobrze działających firm, otrzymujemy kompetentych i świadomych pracowników nastawionych na rozwój i sukces.  

Będąc ambasadorem na pewno doradzasz studentom co powinni zrobić by za kilka lat pracować w Capgemini. Jakie najczęściej są to rady? 

- Rozwijać się. Bez ciągłego rozwoju nie ma sukcesu. Uczelnia to nie wszystko, często tam uczymy się tylko suchej teorii, ale starajmy się już w czasie studiów wykorzystywać swoje umiejętności w „czymś jeszcze”. Wyróżnijmy się jakoś pośród stosów CV osób „po studiach”. Bierzmy udział w projektach międzynarodowych, których jest cała masa. To na prawdę wiele uczy. Dzięki tego typu działaniom w przyszłości nie tylko będziemy mogli się pochwalic pracą, ale karierą w Capgemini. 

Na koniec mała podpowiedź dla przyszłych kandydatów  - jaki jest najczęstszy błąd popełniany przez studentów na rozmowach kwalifikacyjnych?

- Najczęstszym błędem popełnianym przez osoby niedoświadczone jest stosowanie się do „gotowców” znalezionych w internecie. Zamiast stawiać na szczerość i otwartość, recytują odpowiedzi na „najczęściej zadawane pytania” lub czytają informacje ze strony internetowej. Bardzo łatwo to wyczuć. Należy też brać pod uwagę, że rekrutujemy do naszej firmy po prostu naszych przyszłych kolegów z którymi będziemy się spotykać w windzie czy na korytarzu. Kto chciałby pracować z osobą, która próbowała udawać kogoś kim na prawdę nie jest. 


Rafał Łazur
Junior Recruitment Specialist  - bierze udział w programie Ambasador, a także pracuje w dziale Rekrutacji. Jego zadania to wyszukiwanie potencjalnych kandydatów na pracowników firmy i kontakt z nimi; przeprowadzanie wstępnych rozmów kwalifikacyjnych; zadania administracyjne.





2014-02-07 ,