Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Sukces to zespół – wywiad z Alicją Poniewierską, Managerem Zespołu w ING Banku Śląskim

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_accf102caa958728.jpg
Sukces to zespół – wywiad z Alicją Poniewierską, Managerem Zespołu w ING Banku Śląskim
Wokół sprzedaży krąży wiele mitów i stereotypów, które zestawiają sprzedawców, przedstawicieli z akwizytorami i domokrążcami. Dlaczego mimo to zdecydowała się Pani na karierę w sprzedaży? 

Ja swoją przygodę ze sprzedażą rozpoczęłam w 2007 roku i aktywnie pracowałam w tym zawodzie do września 2013 roku, czyli prawie 7 lat. Nigdy nie zetknęłam się z takim porównaniem i nigdy też przedsiębiorcy, z którymi miałam przyjemność  pracować nie dali odczuć, że w ten sposób postrzegają moją pracę. Jestem jednak przekonana, że miało na to wpływ kilka czynników. Przede wszystkim profesjonalizm i bardzo rzetelne  podejście do pracy. Długoletnie doświadczenie w pracy w banku pozwoliło na bardzo dobre przygotowanie merytoryczne. Jeśli Klient spotyka się z Przedstawicielem, który może być dla niego Partnerem, jest wrażliwy na jego potrzeby, słucha tego czego Klient oczekuje i proponuje rozwiązanie, które przyniesie mu korzyści, a często niemałe oszczędności – taki Przedsiębiorca nigdy nie pomyśli o Przedstawicielu jak o domokrążcy czy akwizytorze. My proponujemy Przedsiębiorcy to, czego on potrzebuje, a nie to, co mamy do sprzedania, niezależnie od tego czy on tego potrzebuje czy nie.

Dlaczego branża bankowa i właśnie ING Bank Śląski? 

No cóż pracę w banku rozpoczęłam w 1989 roku, właśnie w ING Banku Śląskim i na pewno wtedy nie przypuszczałam, że pozostanę w nim na kolejne …24 lata. Szybko jednak zauważyłam, że jest to praca, w której można się rozwijać.  Trafiłam do banku który wyróżnia się na tle innych banków zarówno produktami jak i obsługą Klientów. Klient od zawsze stawiany był tu na pierwszym miejscu.  Pracując już ukończyłam studia o kierunku bankowość i finanse. Bardzo odpowiadało mi to, że z każdym rokiem zgłębiałam wiedzę dotyczącą różnych obszarów działalności Banku - pracowałam w rachunkowości, w wydziale kredytów,  przez 2 lata pełniłam funkcję z-cy Dyrektora małej placówki banku, a tuż przed rozpoczęciem pracy Przedstawiciela koordynowałam pracą zespołu ds. Administracji Kredytów  w wydziale Kredytowego Ryzyka Korporacyjnego.   

Jak wyglądała Pani droga do stanowiska managera zespołu?

Moja droga do stanowiska Menagera Zespołu była dosyć długa, ale nie żałuję.  Jestem bowiem przekonana o swoim bardzo dobrym przygotowaniu do pełnienia tej roli. Przez ponad 6 lat pracowałam jako Przedstawiciel  Bankowy ds. segmentu przedsiębiorców następnie jako Starszy Przedstawiciel Bankowy. W 2010 roku zostałam również trenerem wewnętrznym. Stanowisko Menagera objęłam we wrześniu 2012 i pojawiło się w najbardziej pożądanym przeze mnie momencie. W swojej dotychczasowej pracy miałam okazję kierować pracą zespołu, jednak kierowanie pracą Zespołu Sprzedażowego to  duże wyzwanie, ale pracę na tym stanowisku  rozpoczynałam z pewną wizją. Początki były trudne ponieważ zostałam Menagerem zespołu, w którym sama jeszcze przed chwilą  pracowałam, ale dziś widzę już pewne efekty, a Zespół z miesiąca na miesiąc osiąga coraz lepsze wyniki sprzedażowe i dzieje się to w bardzo dobrej atmosferze pracy.

Ma Pani okazję rozmawiać z przyszłymi przedstawicielami bankowymi. Co najczęściej jest dla nich zaskoczeniem lub problemem w podjęciu pracy w sprzedaży?

Dobre pytanie. Problemem niewątpliwie jest konieczność założenia własnej działalności gospodarczej – wiąże się to niestety ze stereotypem myślenia, że tylko umowa o pracę - najlepiej na czas nieokreślony - jest najlepszą formą zatrudnienia. Osoby, które w  swoim najbliższym otoczeniu nie miały osób prowadzących własnej działalności gospodarczej bardzo trudno przekonać że, jest to forma zatrudnienia, która daje nieograniczone możliwości finansowe, ale również ogromne możliwości rozwoju. Pozwala również podjąć pracę w tak prestiżowym Banku jak ING bez przygotowania merytorycznego i doświadczenia. Zaskoczeniem dla przyszłych Przedstawicieli jest niewątpliwie to, w jaki sposób podchodzimy do kandydatów na Przedstawicieli. To w jaki sposób przygotowujemy ich do pracy, jakie dajemy wparcie merytoryczne, jak duży nacisk kładziemy na profesjonalizm, wysoki standard pracy i wartości, jakimi kierujemy się w swojej pracy. Zaskoczeniem jest również to, że można w tej pracy zarobić kilka – kilkanaście razy więcej niż wynosi najniższa krajowa.

Jaki powinien być przedstawiciel bankowy? Jacy ludzie sprawdzą się na tym stanowisku? 

Hm.. Trudne pytanie. Na pewno świetnie sprawdzą się tu osoby otwarte na zdobywanie wiedzy, dociekliwe, lubiące ludzi, z dużą energią, poszukujące nowych rozwiązań, lubiących samodzielność w działaniu, osoby, które nie widzą się w przysłowiowej „pracy za biurkiem”. O ile każdego (lub prawie każdego) można nauczyć wiedzy produktowej pewnych schematów postępowania o tyle nie można być wiarygodnym w tej pracy jeśli sami nie jesteśmy przekonani do firmy, którą reprezentujemy i produktów, które proponujemy naszym Klientom. Nie bez znaczenia jest również  uczciwość, lojalność i o wysoka kultura osobista.

Wielu studentów trafiając na rynek pracy traktuje sprzedaż jako opcję awaryjną. Dlaczego? Czy nie jest to praca, która pozwala się rozwijać i zapewnia godne wynagrodzenie?

Mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że praca Przedstawiciela to nie tylko możliwość podjęcia pracy w banku o ugruntowanej, bardzo mocnej pozycji na rynku. Banku nagradzanego i wyróżnianego w wielu konkursach i plebiscytach (między innymi Top Employer 2013), ale co za tym idzie możliwość uczenia się od najlepszych, rozwijania i doskonalenia umiejętności.  Jeśli chodzi o możliwość zarabiania pieniędzy, to powiedziałabym, że ta praca może zapewnić nie tylko godne, ale bardzo godne wynagrodzenie. 

Jak według Pani zmieniła się sprzedaż w ostatnich latach? 

Sprzedaż zmienia się tak, jak zmienia się rynek i potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów. Mamy świadomość, że dziś nie wystarczy konkurować tylko produktami, ale przede wszystkim  jakością obsługi.  Wpisuje się to świetnie w strategię naszego Banku, czyli takiej obsługi Klienta, aby zawsze miał poczucie, że jest w centrum naszego zainteresowania. Sprzedaż to dla nas przede wszystkim dotarcie do potrzeb Klienta i proponowanie rozwiązań najbardziej dla Klienta optymalnych.  

Na koniec inspirująco. Co dla Pani jest sukcesem?

Sukcesem zawodowo – jest to wszystko co zadziało się dotychczas w mojej pracy. Lata nauki, zdobywania doświadczenia, wiedzy i umiejętności po to, aby móc je wykorzystywać teraz w pracy Trenera, oraz w pracy Menagera. To ogromna satysfakcja i duży komfort pracy móc bazować na własnych doświadczeniach.
Sukces – to zespół, z którym pracuję, wyniki, które osiągamy, relacje, które są w zespole, możliwość dalszego rozwoju. Sukces to poczucie, że lata spędzone w  ING Banku Śląskim  okazały się świetnym punktem wyjścia do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego. Sukces to możliwość kształtowania i uczenia przyszłych Przedstawicieli Bankowych, z jednej strony jest wielką odpowiedzialnością, ale również wielkim wyróżnieniem i ogromną satysfakcją .  





2014-02-25 ,