Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Sprzedaż to dla mnie synonim adrenaliny – wywiad z Sylwią Socińską, Managerem Zespołu w ING Banku Śląskim

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_0fa8b6aa501120540.jpg
Sprzedaż to dla mnie synonim adrenaliny – wywiad z Sylwią Socińską, Managerem Zespołu w ING Banku Śląskim
Dlaczego sprzedaż? Wokół sprzedaży krąży wiele mitów i stereotypów, które zestawiają sprzedawców, przedstawicieli z akwizytorami i domokrążcami. Dlaczego mimo to zdecydowała się Pani na karierę w sprzedaży? 

Sprzedaż jest dla mnie synonimem adrenaliny, która napędza mnie do działania. Ponadto uważam, iż osoby, które nie lubią rutyny w pracy, powinny zająć się aktywną sprzedażą, gdyż każdy dzień jest inny. Nagrodą jest wynagrodzenie adekwatne do wysiłku oraz satysfakcja z wykonywanej pracy.

Dlaczego branża bankowa i właśnie ING Bank Śląski? 

Pracę w Banku traktuję jako prestiż. ING Bank Śląski to nie tylko konkurencyjne produkty bankowe, ale także ludzie zaangażowani w swoją pracę i otwarci na komunikację, którzy potrafią słuchać, a także wspólnie działać i realizować cele.

Rozpoczynała Pani jako przedstawiciel bankowy w Białymstoku, teraz jest Pani managerem zespołu. Co pozwoliło Pani na taki sukces? 

Uważam, iż jasno sprecyzowany cel pomaga w osiągnięciu sukcesu. Moim celem od pierwszego dnia pracy jako przedstawiciel był jeden: kierować zespołem osób, które potrafią i lubią sprzedawać. Nie ukrywam, iż aby być zauważoną odznaczałam się dużym zaangażowaniem. 

Brała Pani udział w wielu szkoleniach wewnętrznych i projektach. Czy to rzeczywiście konieczne w karierze sprzedawcy? 

Uważam, iż szkoleń nigdy nie jest zbyt wiele. Każdy sprzedawca niezależnie od wyników powinien być pokorny i być gotowym na rozwijanie swoich kompetencji oraz pogłębianie wiedzy. Nie tylko praktyka jest tutaj istotna, ale również teoria.

Patrząc na doświadczenie Pani i zespołu, który Pani prowadzi – co jest najtrudniejsze w pracy przedstawiciela bankowego? 

Uważam, iż największą trudność sprawia motywacja przedstawiciela. W przypadku samozatrudnienia należy odznaczać się dużą motywacją, gdyż po trosze sami jesteśmy dla siebie szefami. Brak tej cechy może spowodować, że nie będziemy potrafili zorganizować danego dnia pracy.

Ma Pani okazję rekrutować i rozmawiać z przyszłymi przedstawicielami bankowymi. Jakie najczęstsze błędy popełniają w myśleniu o sprzedaży? 

Najczęstszym błędem jest myślenie o tym, iż klient sam do nas przyjdzie. Aby pozyskać klienta w obecnych czasach, należy do klienta dotrzeć i oprócz konkurencyjnej oferty odznaczać się wysoką jakością obsługi.

Sprzedaż to bardzo różnorodna branża w której wiele zależy od produktu. Co charakteryzuje sprzedaż usług bankowych? 

Jakość obsługi klienta jest tutaj istotą. Konkurencyjna oferta jest istotna, natomiast według mnie ważne jest indywidualne podejście do klienta i nawiązanie relacji, dzięki której klient jest czuje się wyjątkowy. Aby powierzyć finanse drugiej osobie, trzeba mieć do niej zaufanie.

Sprzedaż to postawa. Jaki powinien być przedstawiciel bankowy? Jacy ludzie sprawdzą się na tym stanowisku? 

Przede wszystkim zdyscyplinowani, uczciwi i mający świadomość faktu, że dzięki swojej pracy mogą zarobić pieniądze, z których będą zadowoleni. Nie ma tutaj podziału, na wiek, czy wcześniejsze doświadczenie.

Czy sprzedaż daje możliwości rozwoju? Jakie są kolejne etapy w karierze sprzedawcy? 

Najlepszym przykładem na możliwość rozwoju jest moja osoba. Przedstawiciel Bankowy w ramach struktury może otrzymać stanowisko Starszego Przedstawiciela, Trenera, a także otrzymać certyfikacje na dwóch poziomach. Istnieje również możliwość zostania Team Liderem Zespołu, a w dalszej kolejności Menagerem Zespołu. Oczywiście istnieje również możliwość awansu i rozwoju w innych strukturach naszego Banku. Przykładów osób, które w ten sposób awansowały jest wiele.

Na koniec inspirująco. Co dla Pani jest sukcesem?

Sukces oznacza dla mnie osiąganie satysfakcji z pracy, która jest doceniana przez przełożonych w formie materialnej jak i pozafinansowej. Sukces to dla mnie energia, którą posiadam dzięki pracy i zarażanie tą energią przedstawicieli.





2014-02-25 ,