Aktualizacja: 2 lutego 2022
2 min
Podcast staje się coraz popularniejszą formą przekazu informacji wśród całego społeczeństwa. Jest to rozmowa pomiędzy dwoma osobami, które poruszają różnorodne tematy. Są one publikowane na serwisach internetowych i zwykle są dostępne przez długi okres czasu, dlatego są wygodną formą rozrywki, nawet dla zabieganych ludzi.

Co to jest podcast?

Podcast jest publikacją głosową, która występuje w formie rozmowy pomiędzy dwoma lub większą ilością osób. Jest rozprowadzany za pomocą Internetu i najczęściej przyjmuje formę regularnych odcinków. Najczęściej jest to rozmowa dwóch lub trzech osób, która jest prowadzona na podstawie przygotowanego scenariusza, w którym można wyróżnić:

· Wstęp (przedstawienie rozmówców, intro, wstęp do opisywanego tematu)

· Dyskusję pomiędzy uczestnikami, poruszający dany temat do jego wyczerpania

· Podsumowanie i wnioski z danego tematu (jak i również uzupełnienie o dodatkowe informacje)

Podcast jest nagrywany wcześniej, jest również montowany i publikowany na serwisach internetowych, można odsłuchać go w dowolnym czasie. Najczęściej do publikacji podcastów służą takie serwisy, jak Spotify, Apple Podcasts, Google Podcast, Soundcloud, YouTube i wiele innych platform. Podcast może mieć różną długość - od parunastu minut do nawet kilku godzin, są publikowane w formie odcinków w regularnych odstępach czasowych. Poruszają różne tematy w zależności od osób, które je tworzą lub ich gości. Są łatwe do odsłuchania - można je odtworzyć w każdym momencie i zwykle na każdym urządzeniu, a także słuchać za pomocą słuchawek nawet na spacerze lub w podróży.

Tematy poruszane na podcastach

Podcasty przybliżają różnorodne dziedziny życia, a także mogą służyć w celach edukacyjnych. Istnieje wiele rodzajów podcastów, które dzielą się posiadaną przez inne osoby wiedzą na różnorodne tematy. Mogą być również przeprowadzane w celach edukacyjnych (np. podcasty językowe). Są również często podstawą content makretingu, budują ekspercki wizerunek w danej branży i są bardziej spersonalizowane, niż wpisy blogowe. Ich stworzenie nie jest drogie, nie jest konieczne posiadanie profesjonalnego sprzętu. Wyposażyć się należy w jedynie mikrofon i program do edycji dźwięku. Służą również w celach reklamowych, zwykle takie treści są elementem podcastu występujących w formie krótkich wzmianek na temat danego produktu. Większość nagrań jest publikowana nie tylko na jednym serwisie, dlatego użytkownik każdego serwisu umożliwiającego wydanie podcastu może trafić na interesujące go treści.

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij