Aktualizacja: 25 lutego 2023
2 min
CSR (Corporate Social Responsibility) to koncepcja, według której przedsiębiorstwa powinny brać na siebie odpowiedzialność za społeczeństwo i środowisko naturalne, w którym funkcjonują. CSR to podejście biznesowe, w którym przedsiębiorstwa uwzględniają interesy społeczne i środowiskowe, obok celów ekonomicznych, przy podejmowaniu decyzji i wykonywaniu swojej działalności.Co to jest CSR?

Ideą CSR jest dążenie do równowagi pomiędzy aspektami społecznymi, środowiskowymi i ekonomicznymi działalności przedsiębiorstwa. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorstwa uwzględniają swoje wpływy na społeczeństwo i środowisko, starając się minimalizować negatywne skutki swojej działalności i maksymalizować pozytywne.

Przedsiębiorstwa podejmujące działania zgodne z zasadami CSR angażują się w różnego rodzaju działania społeczne i środowiskowe, np. inwestują w rozwój lokalnych społeczności, wspierają edukację, rozwijają projekty związane z ochroną środowiska czy promują zrównoważony rozwój.

Wśród działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w ramach CSR można wymienić:

  1. Inwestycje społeczne - przedsiębiorstwa angażują się w inwestowanie w lokalne społeczności poprzez wsparcie działań kulturalnych, edukacyjnych i charytatywnych.
  2. Zrównoważony rozwój - przedsiębiorstwa dążą do osiągania celów ekonomicznych przy minimalizacji negatywnych skutków swojej działalności dla środowiska.
  3. Odpowiedzialna produkcja - przedsiębiorstwa dbają o jakość i bezpieczeństwo swoich produktów, a także o minimalizację negatywnych skutków swojej produkcji dla środowiska.
  4. Etyczne działanie - przedsiębiorstwa podejmują działania, które przestrzegają zasad etycznych, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami.
  5. Dbałość o pracowników - przedsiębiorstwa dbają o dobre warunki pracy, szkolenia i rozwój pracowników, a także o ich zdrowie i bezpieczeństwo.

CSR ma wiele korzyści dla przedsiębiorstw, ale również dla społeczeństwa i środowiska naturalnego. Przedsiębiorstwa, które podejmują działania zgodne z zasadami CSR, zyskują lepszy wizerunek i większą reputację wśród klientów, inwestorów i pracowników. Takie przedsiębiorstwa są również bardziej konkurencyjne i atrakcyjne na rynku pracy.

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.
Polityka cookies | Polityka prywatności | Zamknij