Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

E-CV

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_239c01a14f4474592.jpg
E-CV

E-CV to rozbudowana forma curriculum vitae zamieszczona w internecie na portalu pracy, społecznościowej platformie kariery (np. Goldenline, Youngpro.pl), blogu, bądź stronie personalnej.

Można wyróżnić dwa wiodące cele, które skłaniają uczestników rynku pracy do zakładania E-CV. Po pierwsze, jest to umożliwienie osobom przeprowadzającym rekrutację bezpośrednią, na znalezienie i zainteresowanie własną kandydaturą na potencjalne stanowisko pracy. Drugi argument to sposobność budowania własnej personalnej marki poprzez promocję w internecie.

Publikowanie E-CV jest rozwiązaniem stosowanym zarówno przez osoby, które poszukują pracy (tzw. kandydaci aktywni) jak i tych, którzy pracę posiadają (tzw. kandydaci pasywni).

E-CV posiada szkielet treści zbliżony do konwencjonalnego curriculum vitae. W odróżnieniu do standardowego, można go bardziej rozbudować zamieszczając w nim także informacje o wszystkich odbytych szkoleniach, rozszerzony blok zainteresowania, czy napisany opisowo cel zawodowy. Istnieje także możliwość wzbogacenia go odnośnikami do materiałów audiowizualnych lub innych stron personalnych np. portfolio.

Wymogi dotyczące zdjęcia w E-CV nie odbiegają od biznesowego standardu tego normalnego, choć można zauważyć po analizie popularnych portali kariery, że kandydaci traktują je mniej rygorystycznie.

E-CV można publikować na następujących rodzajach stron internetowych:

  • Społecznościowe platformy kariery. Umieszczanie E-CV na takich portalach kariery jest zdecydowanie najczęstszą praktyką. Łączą one funkcjonalności znane z social media, popularnych serwisów rekrutacyjnych i forów internetowych. Umożliwiają headhunterom szybkie dotarcie do pożądanych kandydatów. Profile użytkowników oraz ich zawartość przeważnie skutecznie się pozycjonują w wynikach wyszukiwania w przeglądarki Google, dlatego założenie na nich własnego E-CV polecane jest osobom, które pragną promować swoją personalną markę w internecie.
  • Serwisy rekrutacyjne. Są to witryny internetowe, których kluczowy profil działalności opiera się na publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych. Zamieszczone na nich E-CV jest udostępniane wyłącznie head hunterom, którzy wykupili od wydawcy strony odpowiednią usługę/pakiet. Dlatego też serwisy rekrutacyjne nie dają możliwości szerszego personal brandingu.
  • Strony personalne. Założenie własnej strony internetowej wiąże się z potrzebą proporcjonalnie większych nakładów finansowych i organizacyjnych niż umieszczenie E-CV na portalu kariery, serwisie rekrutacyjnym, bądź blogu. Jest to rozwiązanie, na które decydują się doświadczeni profesjonaliści, często przedstawiciele branży kreatywnej.

Przykłady społecznościowych platform kariery, na których można umieścić E-CV:

  • Goldenline.pl – najpopularniejszy polski portal kariery, którego użytkownikami są specjaliści z wieloletnim doświadczeniem.
  • Linkedin.com – międzynarodowa platforma, której główną funkcjonalnością jest networking z partnerami biznesowymi z całego świata.
  • Youngpro.pl – połączenie portalu kariery i platformy elearningowej. Strona dedykowana studentom i wczesnym absolwentom wkraczającym na rynek pracy.





2011-10-21 ,