Znajdź pracę SZYBCIEJ!

Zarejestruj się
w logo
i otrzymaj
darmowy e-book!

DARMOWY E-BOOK!

book

Zostań młodym profesjonalistą!

Zdobądź pracę swoich marzeń!

ZAREJESTRUJ SIĘ

sonda

Dress code

http://youngpro.pl/uploads/artykuly/artykul_239c01a14f7863412.jpg
Dress code

Dress code to zbiór zasad i reguł, które dotyczą ubioru i wizerunku pracownika w miejscu pracy. Treść i forma dress code’u uzależniona jest od specyfiki branży, charakterystyki klientów, wymogów stanowiska pracy, poziomu ekspozycji społecznej oraz kultury korporacyjnej organizacji.

Najpopularniejsza klasyfikacja dress code’ów przy stanowiskach biurowych zakłada rozróżnienie na 2 podstawowe zbiory reguł: business attire [styl nieformalny] i smart casual.

Business attire [international standard business attire, business formal, styl nieformalny] – profesjonalny dress code biznesowy o wysokim stopniu sformalizowania. Obowiązujący w nim styl jest elegancki, kroje klasyczne, a kolory stonowane. Typowymi w tym dress code’dzie zestawieniami jest garnitur z koszulą i krawatem, natomiast dla mężczyzn, natomiast dla kobiet garsonka ze spódnicą (przynajmniej za kolana) lub spodnie. Dozwolona gama kolorystyczna: szary, granatowy, brązowy, czarny.

Smart Casual – popularny, korporacyjny dress code, cechujący się połączeniem wygody i elegancji. Pozwala na większą swobodę i zaznaczenie personalnego stylu, ale ogranicza ją do zestawień klasycznych i spójnych. Wymagana jest wysoka jakość materiałów i bardziej eleganckie fason. Typowymi w tym dress code’dzie ubraniami są: materiałowe spodnie, sweter, golf, kardigan, sportowa marynarka, bawełniana bluzka.

Dress code może przybierać formę odpowiedniego dokumentu wewnętrznego organizacji, być zapisany w regulaminie pracy lub istnieć na mocy tradycji czy w ramach kultury korporacyjnej.





2011-11-24 ,